Sökning: "Rum för alla"
Visar resultat 6 - 10 av 1073 uppsatser innehållade orden Rum för alla.
6. Data analytics and machine learning for railway track degradation: Using Bothnia Line track measurements for maintenance forecasting
Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesignSammanfattning : In this paper, a statistical method is developed to improve predictive maintenance on railway track. The problem tackled is being able to predict when the next maintenance event should take place to guarantee a certain track quality class. LÄS MER
7. Barns handlingserbjudande i inomhusmiljön : En kvalitativ studie om hur barns självständighet främjas i förskolans inomhusmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och analysera hur uppbyggnaden av förskolans fysiskainomhusmiljö kan bidra till olika handlingserbjudanden för barnen. I denna kvalitativastudie använder vi oss av observationer som metod. LÄS MER
8. LAS 2022 och den okvalificerade arbetarens rättsliga ställning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsen har i grunden baserat sig på den reform av anställningsskyddslagen (1982:80), LAS, som ägde rum 2022. Det är denna reforms effekter på okvalificerade arbetare som undersöks i föreliggande arbete. Reformen var omfattande och innefattade ändringar i alla faser av uppsägningsförfarandet. LÄS MER
9. Skulle vi kunna höja temperaturen? : Operation- och anestesisjuksköterskors erfarenheter av samarbetet att förebygga perioperativ hypotermi - en intervjustudie
Master-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Introduktion: Hypotermi skapar ett lidande för patienter och är en vanlig biverkan av operationer. Det är av yttersta vikt att samarbetet mellan operation- och anestesisjuksköterskan fungerar bra, för att förebygga hypotermi och stärka patientsäkerheten. LÄS MER
10. ”Där är liksom inget facit, det är helt beroende på individerna i barngrupperna” : Specialpedagogers uppfattningar kring tillgängliga lärmiljöer i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Johnsson, Petra och Persson, Marie (2024).”Där är liksom inget facit, det är helt beroende på individerna i barngrupperna.” Specialpedagogers uppfattningar kring tillgängliga lärmiljöer i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER