Sökning: "Rumor management"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Rumor management.
1. The Community-Centered Solution to a Pandemic : Risk Communication and Community Engagement for Co-Production of Knowledge in Health Emergencies and Infodemic Context
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This research explores how community-centered solutions facilitate the success and ownership of the response actions to deal with a public health emergency, such as the Covid-19 pandemic. When an outbreak or a hazard impacts a group of people, there is a strong need for communication in order to be able to access to the right information that takes people to make the correct decision and thus to take a protective action to be safe. LÄS MER
2. Den upplevda kommunikationen under en omorganisering utifrån medarbetarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : Syftet var att genom en kvalitativ studie undersöka hur kommunikationen mellan chefer och medarbetare i en organisationsförändring upplevs gällande omorganisering, varsel och uppsägningar. Fem personer deltog som antingen fått besked om att få stanna kvar i organisationen eller som har blivit uppsagda. LÄS MER
3. Attraktionen hos rekrytering- och bemannningsföretag : "Människor väljer sina varumärken på samma sätt som de väljer sina vänner"
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Background: Hiring the right people requires a well-executed recruitment process. How candidates choose a company is determined mainly by the company's reputation. To attract the best candidates, companies must work long-term with employer branding as well as to be aware of what attracts the prominent generation. LÄS MER
4. Rumor has it
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens huvudsyfte är att beskriva hur negativ Word of Mouth påverkar personalen. Vidare vill vi diskutera hur Human Resource-funktionen och ledningen kan arbeta för att hantera negativ Word of Mouth. Vi vill även resonera kring möjliga konsekvenser för företagets interna och externa varumärke.. LÄS MER