Sökning: "Rumors"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade ordet Rumors.

  1. 1. CANCEL CULTURE: Nutidens bästa vän eller värsta fiende?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tove Berggrund; Malin Fransson; Annie Hermansson; [2023-10-02]
    Nyckelord :Cancel culture; cancelling; influencer; profil; mottagare; sändare;

    Sammanfattning : Executive summary Digitisation has had tremendous effects on both individuals and society. The people who use social media and consume content on these platforms are exposed to both positive and negative side effects, but they also have the opportunity to influence what is actually published. LÄS MER

  2. 2. “ALLT ÄR DEN LILLA RÅTTANS FEL, HÖRDE FRÅN EN SÄKER KÄLLA ATT HEN OCKSÅ SYSSLAR MED KRIMINELLA VERKSAMHETER” - En kvantitativ innehållsanalys om medborgarjournalistikens kvalitet på Flashback

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Gustafsson; Josefine Gerdtman; [2023-03-10]
    Nyckelord :Medborgarjournalistik; användargenererat innehåll UGC ; kvalitet; Flashback;

    Sammanfattning : As interactive media have grown, citizen journalism has gained greater importance. Almost half of Sweden's population takes part in news delivery on social media, where the discussion forum Flashback is one of the platforms. LÄS MER

  3. 3. Spridning av desinformation om barnavårdsutredningar på socialtjänsten : En kvalitativ Studie om Barnavårdsutredningar inom Socialtjänsten och desinformationens påverkan på föräldrar genom Sociala Medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Shams Sabri; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study examines the experiences of social workers within the field of social services when they encounter families influenced by the misinformation spread on social media. The study highlights how the work within social services is affected by these rumors and misinformation. LÄS MER

  4. 4. Varför väljer turister Sälen i stället för Åre, Trysil eller Kläppen? : En deduktiv studie om varför turister väljer att resa till Sälen som destination istället för liknande skidorter som Åre, Trysil och Kläppen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Emmy Karlsson; Samuel Riedengaard; Oscar Zachrison; [2023]
    Nyckelord :Turister; Destinationer; Resa; Vinterturism; Fjällturism; Köpbeslut; Marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : This study investigated why tourists choose to travel to a specific destination, in this case Sälen, instead of traveling to similar destinations and similar alternatives such as Åre, Trysil and Kläppen. The goal of the study is to provide material that gives a greater knowledge of consumer behavior as it relates to the decision-making process while selecting a ski resort. LÄS MER

  5. 5. “Om jag hade vetat vad det innebar hade jag aldrig gått med” : - en kvalitativ intervjustudie om tidigare sektmedlemmars reflektioner och erfarenheter kring sektmedlemskap och livet efter

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Moa Hammarberg; Melis Veli Necibova; [2023]
    Nyckelord :Sects; former sect members; exercise of power; adaptation; subjective reality; Sekter; tidigare sektmedlemmar; maktutövning; anpassning; subjektiv verklighet;

    Sammanfattning : Sects are a phenomenon in which interest has increased in recent years and which has received a lot of attention. How active and former sect members perceive sect membership differs from person to person. There is thus no clear opinion. LÄS MER