Sökning: "Runescape."

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Runescape..

  1. 1. We Pay We Say – Participatory Design in OldSchool RuneScape's Polling and Feedback Systems

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :William Melander; Björn Johansson; [2023]
    Nyckelord :games; game development; genuine participation; oldschool runescape; participatory design; polling; survey; user experience;

    Sammanfattning : This paper analyses the players’ perception of the feedback and polling systems of OldSchool RuneScape to determine what level of participatory design is achieved by the feedback and polling systems used in the game. The aim of the research is to increase the availability of knowledge regarding participatory design in live-service games, as only limited coverage of the topic exists. LÄS MER

  2. 2. Riktiga känslor i påhittade världar : en analys av sociala interaktioner inom MMORPG-spel

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Johan Martelius; Malte Montelius; [2022]
    Nyckelord :Normer; Identitetsskapande; Eskapism.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : “Riktiga känslor i påhittade världar” En analys av sociala interaktioner i MMORPG-spel är skriven av Johan Martelius och Malte Montelius, på institutionen för kommunikation och medier på Lunds Universitet. MMORPG-spel har sen dess premiär på spelmarknaden samlat en mycket stor publik. LÄS MER

  3. 3. En balanserad MMO-ekonomi

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Andreas Lönnermark; Axel Sigl; [2021]
    Nyckelord :MMO; Game economy; inflation; A balanced MMO-economy;

    Sammanfattning : Ett MMO (Massively Multiplayer Online) är ett spel som spelas av många spelare samtidigt. Dessa spel består av virtuella världar som spelaren kan utforska. Många av dessa världar har en egen ekonomi med egna virtuella varor, tjänster och valutor. I denna uppsats presenteras analysen av ett par sådana ekonomier. LÄS MER

  4. 4. Spelares upplevelser av mörka designmönster i MMORPG spel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :David Östling; Isak Sundström; [2021]
    Nyckelord :MMORPG; dark patterns; games; Runescape.;

    Sammanfattning : Denna studie utfördes för att undersöka konceptet om mörka designmönster i MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Games) spel och för att ta reda på vad spelarna tyckte om dem. Detta gjordes för att utöka kunskapen kring ämnet och för att lysa ett ljus på hur spelare blir påverkade av mörka designmönster. LÄS MER