Sökning: "Ryanair"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet Ryanair.
1. Dark patterns förekomst inom flygbranschen : En studie om dark patterns påverkan på användarupplevelsen inom bokningsprocesser av flygbiljetter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The Occurrence of Dark Patterns in the Airline Industry is a thesis in Information Design with a focus on Interaction Design. The purpose of this thesis is to investigate how dark patterns in airline ticket bookings affect the user experience of inexperienced users. LÄS MER
2. EU State Aid During Covid-19 - Discrimination Between Airlines?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : This thesis analyses the state aid given to European airlines during the Covid-19 pandemic and looks into Ryanair’s arguments that member states discriminated between airlines, targeting their own national carriers with aid while forsaking budget airlines and non-national airlines. Two research questions were posed, investigating how member states applied the Temporary Framework for state aid set up by the European Commission and whether states discriminated between airlines. LÄS MER
3. ”Catch flights, not feelings”: A Qualitative Content Analysis of the Marketing Communication and Brand Management of Ryanair on TikTok and Facebook
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Due to the fast paced digitalization, marketers are met with higher demands in order to adapt to new contexts for marketing communication and brand management. The social media platform of TikTok is relatively new and rapidly expanding, creating both opportunities and risks for brands. LÄS MER
4. The brand we love hate - The Ryanair Case
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Trovärdighet i VD-ord - En studie om trovärdighetens betydelse i den strategiska kommunikationen hos tre Europeiska flygbolag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Flygbranschen har under en lång period varit en växande marknad, men blivit följt av en minskande efterfrågan det senaste året, dels på grund av en mer klimatmedveten kundkrets samt stundande kris i form av COVID-19 pandemin. Det är därför av intresse att undersöka hur VD:n har kommunicerat i sitt VD-ord de tre senaste åren för att se om det finns skillnader i kommunikationen från när resultatet är bra till när det går resultatmässigt dåligt. LÄS MER