Sökning: "Ryktesspridning på internet"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Ryktesspridning på internet.

  1. 1. Strategier för digital klagomålshantering : En kvalitativ studie av fem utvalda hotell med höga kundbetyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap; Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Martina Hultqvist; Matilda Carlsson; [2017]
    Nyckelord :Digital Complaint Management; Complaint Management; Word of Mouth; Service Recovery Strategies; Social Network; Tripadvisor; Facebook; Digital klagomålshantering; Klagomålshantering; Ryktesspridning; Service Recovery Strategies; Sociala nätverk; Tripadvisor; Facebook;

    Sammanfattning : As more hotels are established and that competition in turn increases, it becomes increasingly important to offer a good service to attract customers. If the hotels do not satisfy the guest they may complain. LÄS MER

  2. 2. Det som händer på hotellet, hamnar på TripAdvisor : En kvalitativ studie av hotell i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation; Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Elin Gabrielsson; Lisa Hedlund; [2015]
    Nyckelord :TripAdvisor; User-generated content; e-WoM; Webb 2.0;

    Sammanfattning : Den utveckling som internet har genomgått har bidragit till att en rad förändringar har skett. Det innehåll som finns på internet har ändrats och skapas numer av dess användare lika mycket som av företag och organisationer. LÄS MER

  3. 3. On ISP Friendliness: Introducing an ISP-Friendly Peer-to-Peer Live Streaming System

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Niklas Wahlén; [2012]
    Nyckelord :gossip; isp friendly; live streaming; peer-to-peer; p2p; video;

    Sammanfattning : The various capabilities provided by the Internet have attracted a large amount of Internet-based applications over the last decades. Many services that previously only used other means of communication are now also deployed on the Internet. As the content in the communication becomes richer, the bandwidth required to communicate it increases. LÄS MER

  4. 4. Guide till sociala medier : Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling; Mälardalens högskola/Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Linda Söderholm; Hanna Åman; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; företagsbloggar; YouTube; SlideShare; LinkedIn; småföretag; ryktesspridning; Business-to-Business; B2B; sökmotorsoptimering.;

    Sammanfattning : Titel: Guide till sociala medier: Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens ABFörfattare: Linda Söderholm, Hanna ÅmanHandledare: Finn Wiedersheim-PaulKurs: Kandidatuppsats, 15 hpÄmne: FöretagsekonomiSyfte: Syftet med studien är att hjälpa Mentens AB, ett litet B2B företag utan klar slutkonsument, att börja använda sociala medier och tillämpa dem på ett fördelaktigt sätt som ett verktyg i sin marknadsföringsstrategi.Metod: Studien är baserad på kvalitativ forskning genom en intervju med företaget Mentens AB, ett litet företag med önskemål om vägledning till sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Enkelt och rent : en studie om Gina Tricots möjlighet att stärka sin varumärkesimage genom relationsskapande aktiviteter på Internet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Renée Säverot; Marika Trygg; [2009]
    Nyckelord :kundlojalitet; swarm marketing; word-of-mouth; internet; gina tricot; relationsmarknadsföring; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Aldrig tidigare har det varit så viktigt för företag att satsa resurser på att bygga starka varumärken som skapar positiva associationer hos konsumenterna. Anledningen till det är att en större konkurrens bland företag, gör det viktigt att erbjuda kunderna ett mervärde utöver själva produkten. LÄS MER