Sökning: "Ryktesspridning på internet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Ryktesspridning på internet.

  1. 1. Stöd eller straff? : Unga vuxnas kunskap om och attityd till socialtjänsten i Umeå kommun.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lovisa Hägglund; Egon Rosqvist; [2023]
    Nyckelord :Attityd; Gymnasieelever; Kunskap; Socialtjänsten; Unga vuxna;

    Sammanfattning : Sammanfattning För att ungdomar ska agera hjälpsökande har forskning visat att kunskap om samt attityd och tillit till tillgängliga stödfunktioner är viktiga aspekter. Därför är syftet i denna studie att undersöka hur den självskattade kunskapen om och attityden till socialtjänsten ser ut bland unga vuxna på gymnasiet. LÄS MER

  2. 2. Konsten att framstå som en attraktiv arbetsgivare för generation Z : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare på en mindre ort kan framstå som attraktiv för den yngre generationen i förhållande till urbaniseringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Stenman; Liisa Vinter; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; generation Z Gen Z ; attractive work; urbanization; Empolyer branding; Generation Z Gen Z ; urbanisering; attraktivt arbete;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att få en djupare förståelse kring hur företag på en mindre ort kan attrahera morgondagens humana resurser. Med den ständiga urbaniseringen som sker i Sverige där konkurrensen om arbetskraft växer mellan större och mindre städer upptäcktes en kunskapslucka. LÄS MER

  3. 3. Strategier för digital klagomålshantering : En kvalitativ studie av fem utvalda hotell med höga kundbetyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Martina Hultqvist; Matilda Carlsson; [2017]
    Nyckelord :Digital Complaint Management; Complaint Management; Word of Mouth; Service Recovery Strategies; Social Network; Tripadvisor; Facebook; Digital klagomålshantering; Klagomålshantering; Ryktesspridning; Service Recovery Strategies; Sociala nätverk; Tripadvisor; Facebook;

    Sammanfattning : As more hotels are established and that competition in turn increases, it becomes increasingly important to offer a good service to attract customers. If the hotels do not satisfy the guest they may complain. LÄS MER

  4. 4. Det som händer på hotellet, hamnar på TripAdvisor : En kvalitativ studie av hotell i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Elin Gabrielsson; Lisa Hedlund; [2015]
    Nyckelord :TripAdvisor; User-generated content; e-WoM; Webb 2.0;

    Sammanfattning : Den utveckling som internet har genomgått har bidragit till att en rad förändringar har skett. Det innehåll som finns på internet har ändrats och skapas numer av dess användare lika mycket som av företag och organisationer. LÄS MER

  5. 5. On ISP Friendliness: Introducing an ISP-Friendly Peer-to-Peer Live Streaming System

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Niklas Wahlén; [2012]
    Nyckelord :gossip; isp friendly; live streaming; peer-to-peer; p2p; video;

    Sammanfattning : The various capabilities provided by the Internet have attracted a large amount of Internet-based applications over the last decades. Many services that previously only used other means of communication are now also deployed on the Internet. As the content in the communication becomes richer, the bandwidth required to communicate it increases. LÄS MER