Sökning: "Säljkanaler"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Säljkanaler.

  1. 1. Digitala matleveransplattformar, restaurangers vänner eller fiender? : Risker med digitala matleveransplattformar och metoder för att hantera dessa

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Svennson; Cornelia Oskarsson; [2022]
    Nyckelord :PDE; platform dependent entrepreneurs; FDA; Plattform; matleveransplattform; plattformsstrategi; restaurang; restauranger; startegi;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Plattformsstrategier har blivit ett allt vanligare fenomen och i dagsläget är flera av världens största företag plattformsföretag. Digitala plattformar för beställning och leverans av mat är en typ av plattformar som ökat markant de senaste åren, speciellt i och med covid-19 pandemin då restaurangbranschen fick helt nya förutsättningar. LÄS MER

  2. 2. Enhetlighet mellan fysiska och digitala säljkanaler

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kevin Jönsson; Viktor Kecskés; [2020]
    Nyckelord :CRM; omni-channel;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Mellanaktörens roll för en levande landsbygd : en fallstudie av Gården Direkt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ebba Kuylenstierna; Karin Andrén; [2019]
    Nyckelord :intermediary; intermediär aktör; mellanhand; marketing; marknadsföring; ; ; livsmedel; svenska livsmedel; levande landsbygd;

    Sammanfattning : Små och medelstora svenska livsmedelsproducenter har svårt att nå ut till marknaden med sina produkter. I Sverige konkurrerar livsmedelsproducenter med livsmedelsprodukter från hela världen. Konkurrens och konsumenters val av livsmedel har skapat svårigheter med överlevnad för företag på landsbygden. LÄS MER

  4. 4. Synergy Valuation in Industrial Software Acquisitions

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Christoffer Marin; ERIK TRETOW; [2018]
    Nyckelord :Synergy Valuation; Industrial Software M A; Industrial Software Synergies; Synergiv¨ardering; M A inom industriell mjukvara; Synergier inom industriell mjukvara;

    Sammanfattning : Engaging in M&A is a common corporate strategy and deals are often motivated by synergies, the concept that the value of the combined entities is greater than the sum of their standalone values. However, it is often difficult to capture synergistic value in reality and increasing the probability of a successful acquisition requires a thorough assessment of potential synergistic effects pre-acquisition. LÄS MER

  5. 5. Din order finns att hämta i butik : En kvantitativ studie om de element som påverkar kunders preferenser av fysiska klädbutiker i ett samhälle där e-handeln växer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ebba Hesselgård; Fanny Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Säljkanaler; Preferenser; Relationer; Sinnesupplevelser; Servicekvalitet; Kundmedverkan;

    Sammanfattning : Problemformulering: Nyttjandet av e-handel fortsätter att öka hos de svenska internetanvändarna och stjäl därmed andelar från de fysiska butikerna. Det syns en tydlig förändring i kundens köpprocess då många uppskattar tillgängligheten och smidigheten med digitala kanaler, vilket leder till en fundering kring vilka element kunden värdesätter och vill bevara i den traditionella butiken. LÄS MER