Sökning: "Säljstrategi"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Säljstrategi.

  1. 1. Consumer Perception of Sustainability : A cross-cultural study of green advertisement in the automobile industry between Japanese and Swedish consumers.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vanessa Nagaoka; [2023]
    Nyckelord :Green advertisement; consumer perception; intercultural communication; automobile industry; sustainability awareness; Grön reklam; konsumentuppfattning; interkulturell kommunikation; bilindustrin; hållbarhetsmedvetenhet;

    Sammanfattning : As sustainability becomes a pressing issue, companies are increasingly adopting green advertising strategies to promote their products and increase consumer awareness. However, the effectiveness of these advertisements across different cultural backgrounds are often overlooked. LÄS MER

  2. 2. ”Make Feminism Radical Again” : En ideologikritisk undersökning av H&M:s användning av feministiska budskap, och dess konsekvenser för feminismens politiska agenda. 

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Genusvetenskap

    Författare :Emilia Hornsved; [2017]
    Nyckelord :Femvertising; Neoliberalism; Appropriation; Feminism; H M; Sales strategy; Branding; Marketplace-feminism; Neoliberal feminism; Postcolonialism; Production.; Femvertising; Nyliberalism; Appropriering; Feminism; H M; Säljstrategi; Marknadsföring; Marknads-feminism; Nyliberal feminism; Postkolonialism; Produktion.;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to find out in what ways the global clothing company H&M uses political and ideological statements, such as feminism, as a sales strategy. I have noticed an expanding trend in fashion; the use of feminism as branding, and how companies such as H&M have started profiling themselves with feminism. LÄS MER

  3. 3. "Make Feminism Radical Again" : En ideologikritisk undersökning av H&M:s användning av feministiska budskap, och dess konsekvenser för feminismens politiska agenda

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Genusvetenskap

    Författare :Emilia Hornsved; [2017]
    Nyckelord :Femvertising; Neoliberalism; Appropriation; Feminism; H M; Sales strategy; Branding; Marketplace-feminism; Neoliberal feminism; Postcolonialism; Production; Femvertising; Nyliberalism; Appropriering; Feminism; H M; Säljstrategi; Marknadsföring; Marknads-feminism; Nyliberal feminism; Postkolonialism; Produktion;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to find out in what ways the global clothing company H&M uses political and ideological statements, such as feminism, as a sales strategy. I have noticed an expanding trend in fashion; the use of feminism as branding, and how companies such as H&M have started profiling themselves with feminism. LÄS MER

  4. 4. Victoria's Secret : Märket som skapade en drömvärld och blev till en framgångssaga

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Christine Jonsson; Andrea Stenlo; [2014]
    Nyckelord :Victoria s Secret; varumärkesstrategi; semiotisk bildanalys; brand identity; säljstrategi; celebrity endorsement;

    Sammanfattning : Victoria’s Secret grundades 1977 i Kalifornien, USA. Idag har märket, som främst säljer underkläder, nått en enorm popularitet. I USA finns det, hösten 2014, över 1 000 butiker. Företagets främsta sätt att marknadsföra sig på är genom dess modeshow – The Victoria’s Secret Fashion Show - som sänds en gång per år på CBS. LÄS MER