Sökning: "Sällskapsspel"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Sällskapsspel.

  1. 1. Omdesign av instruktioner till sällskapsspel för underlättad inlärning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ellen Forslind; Ida Reithe Kindvall; [2021]
    Nyckelord :Instruktionsdesign; Spelregler; Informationsdesign; Inlärning;

    Sammanfattning : Sällskapsspel uppskattas av många. Det är en aktivitet som kan skapa gemenskap och bygga broar mellan generationer. Ett spels regelhäfte är viktigt både för att lära sig ett spel men också för att kunna lösa konflikter om meningsskiljaktigheter uppstår under spelets gång. LÄS MER

  2. 2. Kiderly : - ett sällskapsspel med fokus på mötet mellan äldre och yngre

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industridesign

    Författare :Julia Edgren; [2021]
    Nyckelord :Boardgame; Social Design; inklusive design; Koten; Elderly; older; Elder; Senior; Preschool; Teacher; Kindergarden; Preschooler; Children; Design; Sustainable Design; Dagis; Äldreomsorg; Äldrevård; Hållbarhet; Äldre; Ålderdomshem; Förskola; förskolebarn; sällskapsspel; Inklusive design; Design; Äldreboende; Gemenskap; Koten; Gävle Kommun; Pedagoger; Vårdare; Inklusive; SociaDagis; l hållbarhet; Interaktioner; Pensionärer; Senior; Designprocess; Projekt; Barn; Äldre; Yngre;

    Sammanfattning : I dagens samhälle lider många äldre av ofrivillig ensamhet. Effekterna av den ofrivilliga ensamheten leder till sämre välmående och utveckling av sjukdomar, både psykiskt och fysiskt. Livslängden på människan ökar tillsammans med belastningen på samhället och vården. Trots detta minskas omkostnaderna på äldrevården. LÄS MER

  3. 3. ”Man tänker inte på att det är ett lärande” : En intervjustudie om sällskapsspel i undervisningssyfte

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/HLK, CHILD

    Författare :David Jiremyr; Sundén Kajsa; [2019]
    Nyckelord :sällskapsspel; nyanlända; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på hur lärare i fritidshem använder sig av sällskapsspel i undervisningssyfte. Vi har intervjuat fem personer i olika åldrar och med olika arbetsuppgifter men i grunden är de lärare med inriktning mot fritidshem. LÄS MER

  4. 4. SÄLLSKAPSSPELSFÖRENINGARS BETYDELSE FÖR DELTAGARNA.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärd

    Författare :jonathan immerstrand; Christoffer Ahlén; [2019]
    Nyckelord :Gemenskap; Deltagande; Sällskapsspel; Föreningar; Verksamheter och Trygghet.;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studies syfte har varit vad deltagandet i sällskapsspelsföreningar har för betydelse för deltagarna, samt de som är verksamma i föreningen. Studiens resultat baseras på semistrukturerade intervjuer med åtta respondenter, fyra medlemmar i olika föreningar och fyra ansvariga inom föreningarna. LÄS MER

  5. 5. Connect Four Robot : Implementation of AI-strategies in a Connect Four robot

    Kandidat-uppsats, KTH/Mekatronik

    Författare :LISELOTT HULTROS; XIYAO SONG; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Connect four is a two player game in which the players take turns placing discs in i a 6x7 grid. Each player has discs in their own specific color. Their aim is to get four of their own discs in a horizontal, vertical, or diagonal alignment. While doing so they have to prevent their opponent from getting four of their discs in a row. LÄS MER