Sökning: "Södertörn"

Visar resultat 6 - 10 av 90 uppsatser innehållade ordet Södertörn.

  1. 6. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ikraan Ilmi Awad; Isac Rojas; [2022]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; eWOM; hotel bookings; online reviews; purchase decision process; purchase decision; Elektronisk word of mouth; eWOM; hotellbokningar; onlinerecensioner; köpbeslutsprocessen; köpbeslut;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER

  2. 7. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Idevall; Alan Naib; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER

  3. 8. Mikro influencers inverkan på varumärkesengagemang : En kvalitativ studie om hur konsumentens varumärkesengagemang påverkas av produkter marknadsförda av mikro influencers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sara Khalil; Kibar Parlayan; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; micro influencer; source credibility; information source; brand engagement; purchase behavior; purchase intention; Influencer marketing; Instagram; mikro influencer; trovärdighet; informationskälla; varumärkesengagemang; köpbeteende; köpintention;

    Sammanfattning : In recent years, influencer marketing has become an innovative and interesting concept within marketing. The growth of digitization and the increasing popularity of digital platforms have enabled influencers to reach a worldwide audience. Traditional marketing has evolved into influencer marketing with the help of influencers. LÄS MER

  4. 9. Musicerandets djävulska paradox : Det abstrakta kroppsarbetet samt den delade sårbarheten

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Ulla Margareta Ryman; [2022]
    Nyckelord :Practical knowledge; music; orchestra; phenomenology; paradox; bodily work; vulnerability; Mozart; double bass.; Praktisk kunskap; musik; orkester; fenomenologi; paradox; kroppsarbete; sårbarhet; Mozart; kontrabas;

    Sammanfattning : I den här vetenskapliga essän, skriven i en form skapad på Centrum för praktisk kunskap vid Södertörns Högskola, undersöker jag min kroppsliga erfarenhet av att spela kontrabas i en orkester. Den egna erfarenhet som gestaltas är en berättelse om ett framförande av Mozarts trettiofemte symfoni inför en tom salong med livestreamande videokameror i pandemins början. LÄS MER

  5. 10. Kommunikation och budskap inom hudvårdsindustrins marknadsföring : En studie om hudvårdsindustrins påverkan på kvinnliga millennials

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Vendela Viklund; Linnéa Lundin; [2022]
    Nyckelord :Skin Care; Skin Care Advertising; Marketing Industry;

    Sammanfattning : This work has been carried out by two students at Södertörn University who are studying business administration with a focus on design and marketing. Marketing is largely about communication, where this essay will deal with the communication of advertising to its consumers. LÄS MER