Sökning: "Sökordsannonsering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Sökordsannonsering.

  1. 1. Sambandet av Business Intelligence och digital teknik på digital marknadsföring inom universitets informationssystem : En kvalitativ studie som undersöker hur användningen av business intelligence och digital teknik påverkar universitetets digitala marknadsföring i relation till lärosätets informationssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Felix Reveman; Leo Listerman; [2022]
    Nyckelord :Business intelligence; digital marketing; information system; digital media; digital technology; data analysis; Business intelligence; digital marknadsföring; informationssystem; digital media; digital teknik; dataanalys;

    Sammanfattning : Digital media används av miljontals människor dagligen för att använda olika tjänster. Den digitala utvecklingen är något som universitet kan utnyttja för att på ett smidigare sätt nå ut till sökande studenter samt redan studerande på universitetet. LÄS MER

  2. 2. Sökordsannonsering i ljuset av god marknadsföringssed : varumärkesanvändning och jämförande reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Elias Ego; [2016]
    Nyckelord :Sökordsannonsering; marknadsföringssed; varumärke; google adwords;

    Sammanfattning : Keyword advertising is based on advertisers buying keywords, brands if they so wish, with a search engine service to optimize their marketing by ads or websites linked to the purchased keyword to rank as high as possible among the organic and sponsored search lists. Regarding this type of marketing, the European Court and the Swedish Market Court made clear that the trademark holders of famous brands can not prevent a competitor from using the brands as a keyword for their own ads if the use merely indicates that the competitor offers an alternative to the protected brand's products or services. LÄS MER

  3. 3. Utnyttjande av annans varumärke som sökord i söktjänster på Internet : en jämförande studie av skillnaderna mellan den rättsliga hanteringen av sökordsannonsering i Sverige, Norge, Danmark och Finland

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Maja Snödahl; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Sökordsannonsering som del av en sund komkurrens : ändamål och förutsättningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionen

    Författare :Isabelle Sundström; [2014]
    Nyckelord :Immaterialrätt;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Google AdWords, sökordsannonsering och varumärkesanvändning inom EU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anna-Lena Tarring; [2014]
    Nyckelord :Trade marks; Varumärkesrätt; EU-rätt; Intellectual property; Immaterialrätt; Sökordsannonsering; Keyword advertising; Google AdWords; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Det råder ingen tvekan om att internet idag uppfattas som en del av vår vardag och att det utgör ett nödvändigt verktyg för att få tillgång till information, såväl av kommersiell som privat natur. I takt med den tekniska utvecklingen och den ökade tillgängligheten som internet medför ökar även konkurrensen i informationsflödet, vilket marknaden har behövt anpassa sig till. LÄS MER