Sökning: "S Marknadsplan"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden S Marknadsplan.

  1. 1. A customer-centric evaluation of a smart manufacturing concept : Development of a continuous improvement strategy for improving the productivity of a small and medium-sized enterprises

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Laufey Benediktsdóttir; [2019]
    Nyckelord :Smart manufacturing; customer value; key performance indicator; data analysis; continuous improvement; Smart tillverkning; kundvärde; nyckeltal; dataanalys; ständig förbättring;

    Sammanfattning : Nytt AB is a startup focusing on simplifying the concept of smart manufacturing to small and medium-sized companies providing an add-on machine monitoring solution for data analyzing. The product is currently under development with the final product soon to be launched. In the next phase of Nytt AB, a marketing plan has to be strategized. LÄS MER

  2. 2. Pionjärer inom Golfen : En Marknadsundersökning av Vreta Kloster Golfklubb

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Madeleine Lundberg; Carina Forslund; Emir Bijelonja; [2013]
    Nyckelord :Golf; Marknadsföring; Marknadsundersökning; Marknadsplan; Marknadsföringsstrategier; Nulägesanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to conduct a market survey in order to form a marketing plan to enhance and communicate the image of Vreta Kloster Golf Club. To accomplish this, the authors conducted a situation analysis on the mentioned club. Data was collected through interviews as well as secondary sources. LÄS MER

  3. 3. En barnlitterär figur från förr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Larissa Dubberke; [2012]
    Nyckelord :kundsegmentering.; bokserie; nostalgi; nylansering; barnbokmarknad; barn- och ungdomslitteratur; marknadsföring; marknadsanalys; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fallstudie av ett förlags marknadsföring av fyra stycken barnböcker som ingår i en serie. Därutöver utvecklas en marknadsplan till utgivningen, vilket förutsätter en analys av barnbokmarknadens statistik och trender. Vidare sker en dokumentation av lanseringsprocessen och en redovisning för förlagets marknadsplan. LÄS MER

  4. 4. Bruksanvisning eller Screw it do it : Elitkortet när dröm ska bli verklighet

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Sophia Burman; Joa Elfsberg; [2010]
    Nyckelord :entrepreneurship; start your own business; business plan; business platform; entreprenörskap; starta eget; affärsplan; affärsplattform;

    Sammanfattning : Tjejer/damer har i regel sämre ekonomiska förutsättningar i jämförelse med killar/herrar när det gäller idrott, något vi själva har upplevt då vi har varit aktiva på hög nivå en längre tid. Angelica Lorsell berättade för oss om en företagsidé, som skulle kunna gynna elitidrottande tjejer. LÄS MER

  5. 5. Den ”Hälsosamma” Marknadsföringen : En verktygslåda för gymbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Shida Sanaee; Nina Trygg; [2010]
    Nyckelord :verktygslåda; gymbranschen; marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Idag finns det mer eller mindre en oro för människors folkhälsa. En del i problematiken är att fetma har ökat markant den senaste tiden. Det är en anledning till att intresset har ökat för långsiktiga lösningar som leder till en hälsosam livsstil och blivit en hälsotrend. LÄS MER