Sökning: "SAMR"
Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade ordet SAMR.
21. Geocaching som läromedel : Att digitalisera lärandet av orienteringsförmåga
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Läroplanen (Skolverket, 2011b) föreskriver mål och innehåll i undervisning, baserad på förmågor som eleverna ska utveckla. Inom idrott och hälsa är utvecklande av elevers förmåga att orientera sig av central betydelse och utgör ett obligatoriskt moment inom ramen för kunskapsområdet friluftsliv och utevistelse. LÄS MER
22. Lärarvision med en-till-en : En intervjustudie om lärares möjligheter, farhågor, direktiv och användning av en-till-en-datorer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Digitalisering och användande av datorer har ökat kraftigt i samhället, så även i skolans värld. Under de senaste åren har allt fler skolor försett varje elev med en egen dator, så kallade en-till-en-datorer. LÄS MER
23. "Vi skulle kunna använda datorerna mer än vad vi gör" : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar av en-till-en-konceptet i svenskämnet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Digitaliseringens utveckling i skolan går i takt med den teknologiska utvecklingen av det omgivande samhället. Ny och mer lättillgänglig teknologi skapar nya möjligheter för skolan. Som en följd implementerar allt fler skolor en-till-en på olika grunder. LÄS MER
24. Att lära med lärplattan : En litteraturstudie om digital kompetens i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Uppsatsens empiri utgörs av sju forskningsstudier som handlar om digitala verktyg i förskolans utbildning. Studiens syfte är att undersöka hur digital teknik kan användas som ett pedagogiskt verktyg, samt hur denna teknik påverkar barns utveckling och lärande. LÄS MER
25. Digitala hjälpmedel eller inte? : Gymnasieelevers åsikter om digitala hjälpmedel och hur det används i matematikundervisningen
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna studie syftar till att visa hur digitala verktyg används i gymnasiet inommatematikundervisningen, både utav lärare och elever i norra Sverige. Ytterligare undersöksäven elevernas åsikter om dess användning samt om de anser att det underlättar derasinlärningsprocess kring matematik eller inte. LÄS MER