Sökning: "SAS företagsledning"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden SAS företagsledning.

  1. 1. Lågkonjunkturens påverkan på hållbarhetsarbete - en studie av Posten Norden, SAS och SCA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aylia Feim Salif; Emma Kennwood; Sofie Fransson; [2010]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; Lågkonjunktur; Strategi; Carrolls CSR-pyramid; Aras Crowthers The model of sustainable development; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med vår studie är att undersöka om företag har förändrat sitt hållbarhetsarbete på grund av den lågkonjunktur som inleddes år 2008. De företag vi har valt att studera har sedan några år tillbaka upprättat hållbarhetsredovisning enligt GRIs ramverk och har stort fokus på hållbarhet inom sin verksamhet. LÄS MER

  2. 2. Yes I Can!? En fallstudie om intern marknadsföring på Radisson SAS i Malmö.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Nordbeck; Ebba Järrud; Anna Bjurström; [2009]
    Nyckelord :intern marknadsföring; intern kommunikation; mellanchef; organisationsidentifikation; karismatiskt ledarskap; servicekultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I en konkurrensutsatt och ekonomiskt pressad bransch gäller det att ha ett starkt varumärke. I servicebranschen spelar den kundnära personalen en särskilt viktig roll för gästens upplevelse av företaget, och de flesta företag jobbar på något sätt med att försöka få personalen att ”leva varumärket”. LÄS MER

  3. 3. Negativ publicitet - kundattityd och påverkan på ett flygbolags varumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lhinn Nilsson Nyman; Taina Saur; Sara Ericsson; Caroline Andersson; [2008]
    Nyckelord :Negativ publicitet; varumärke; attityd; budskap; förväntningar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att förstå kopplingen mellan negativ publicitet och dess påverkan på kundens uppfattning av ett flygbolags varumärke på kort sikt. En fallstudie med både kvalitativa och kvantitativa inslag samt av en abduktiv karaktär har genomförts. LÄS MER

  4. 4. The Social Construction of Crisis: Constructed realities of employees at Scandinavian Airlines in they face of organizational change

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Abdul Al Mukit; Andrew Donham; [2008]
    Nyckelord :Social Construction; Scandinavian Airlines; SAS; Organizational Development; Change Management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: The Social Construction of Crisis: constructed realities of employees at Scandinavian Airlines as they face organizational change Seminar Date: 3 June 2008 Course: (BUSM18) Thesis Degree Project, Managing People, Knowledge and Change Authors: Andrew Donham and Abdul Al Mukit Advisor: Tony Huzzard Company: SAS Ground Service of SAS Group AB Five key words: Social Construction, Scandinavian Airlines, SAS, Organizational Development, Change Management Purpose: Explore the socially constructed reality found among employees of SGS at Malmö Airport with respect to the preparatory stage of Strategy 2011 Change Program Methodology: Abductive approach is taken following a postmodernist, poststructuralist meta-theoretical frame of reference Theoretical perspective: Social construction is explored as a process interconnecting discourse, understanding and identity. Empirical foundation: Empirical sources include internal corporate text communications as well as print media. LÄS MER

  5. 5. miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att använda Internet för att utveckla ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daria Micanovic; Caroline Norman; Catherine Ljungh; [2008]
    Nyckelord :Internet; mervärde; miljö; SAS; varumärkesidentitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur företag använder sig av Internet för att utveckla sitt varumärke genom att förmedla miljövänliga värden. För att genomföra vårt syfte har vi valt en kvalitativ fallstudie med ett fallföretag i fokus. LÄS MER