Sökning: "SAS identitet"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden SAS identitet.

  1. 1. Att sälja ett klimathot : En kvalitativ studie om vilka kulturella värderingar och föreställningar som kommuniceras i två reklamfilmer från flygbolagen SAS och KLM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maja Ekman; [2020]
    Nyckelord :reklam; miljö; semiotik; Roland Barthes; mytteori; textanalys;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker meningsinnehållet i två uppmärksammade reklamfilmer från flygbolagen SAS och KLM. Syftet med studien är att urskilja vilka kulturella värderingar och föreställningar som kommuniceras i reklamfilmerna och hur dessa kommer till uttryck. LÄS MER

  2. 2. Alternativa förfaranden för att åstadkomma bolagsstämmobeslut

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Martin Sjölund; [2012]
    Nyckelord :Law and Political Science;

    Sammanfattning : Beslutsfattande genom förenklade förfaranden är mycket vanligt i svenska aktiebolag. Trots detta råder det en stor oenighet om hur förenklade förfaranden ska klassificeras. En klassificering är av betydelse vid avgörandet för om reglerna i ABL ska tillämpas direkt eller endast analogt där det lämpar sig. LÄS MER

  3. 3. Kulturella identiteter : - En studie hur individualistiska och kollektivistiska värderingar kan förstås ur ett intersektionellt perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Josephine S. Kimura; Kjell Hovd; Mats Weingård; [2011]
    Nyckelord :Intersectionality; class; gender; culture; immigrants; refugees; unaccompanied; children; youth; Hofstede; systems.; Intersektionalitet; klass; genus; kultur; invandrare; flyktingar; ensamkommande; barn; ungdom; Hofstede; system.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att se hur individualistiska och kollektivistiska värderingar kan förstås ur ett intersektionellt perspektiv med fokus på kulturell identitet. I ett bekvämlighetsurval hittade vi respondenter från Mellanstadskommuner i klasser för SFI (Svenska För Invandrare) och SAS (Svenska som Andra Språk) samt kollektivboenden för ensamkommande flyktingbarn. LÄS MER

  4. 4. miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att använda Internet för att utveckla ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daria Micanovic; Caroline Norman; Catherine Ljungh; [2008]
    Nyckelord :Internet; mervärde; miljö; SAS; varumärkesidentitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur företag använder sig av Internet för att utveckla sitt varumärke genom att förmedla miljövänliga värden. För att genomföra vårt syfte har vi valt en kvalitativ fallstudie med ett fallföretag i fokus. LÄS MER

  5. 5. Organiseringens influens på etnisk identitet : Hawai'i i övergång - Från mindervärdeskomplex till kamp om självständighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Sylwia Murman; [2006]
    Nyckelord :etnisk identitet; erkännande; organisering; Hawaii; Social and economic history; Ekonomisk och social historia; Sociology; Sociologi; History and Archaeology; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under 70-talet förändrades det hawaiianska folkets etniska identitet, då en frihetsrörelse uppstod. Det finns anledning att begrunda om identitet och samhällsförändringar har en ömsesidig relation, där förstärkning respektive försvagning av identitet är beroende av samhällsutveckling. LÄS MER