Sökning: "SAS"
Visar resultat 21 - 25 av 361 uppsatser innehållade ordet SAS.
21. Förhandsavtal vid nyproducerade bostadsrätter. Särskilt om formkrav, ogiltighet och frånträde
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Vid nyproduktion av bostadsrätter används förhandsavtal som är villkorade formkrav. Dessa avtal ingås med en byggmästarbildad bostadsrättsförening. En byggmästarbildad bostadsrättsförening är en bostadsrättsförening som bildas av ett byggföretag enbart för att uppföra nyproduktionen. LÄS MER
22. Silage quality of grass and red clover-dominated forages as affected by particle size and additive, when ensiled at different dry-matter concentrations
Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka effekterna av partikelstorlek samt typ och dosering av kemiska tillsatser på ensilagekvalitet och lagringsstabilitet hos klöverdominerat ensilage och gräsensilage vid två torrsubstans (TS)-halter. Partikelstorlekarna var ca 24 cm för långt ensilage och ca 5 cm för hackat ensilage. LÄS MER
23. Spela med sinnet : Stress och prestation hos semi-professionella esportatleter
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka mentala påverkningar hos esportatleter i tävlingssammanhang. Esport och prestation är inte ett utforskat område inom idrottsvetenskapen vilket gör den här undersökningen unik. LÄS MER
24. Biojetbränsle och Reglering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/TrafikflyghögskolanSammanfattning : Detta arbete behandlar förutsättningarna för svenska flygbolags möjlighet att kunna utvecklas i en hållbar riktning inom en tio års period. Förutsättningarna analyseras ur ett politiskt, ekonomiskt, socialt och teknologiskt perspektiv. LÄS MER
25. "DÖD ÅT SAS" : En receptionsstudie på Flashback av SAS reklamfilm What is truly Scandinavian?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Research Problem: The pressure for brands to stand out and at the same contribute to a better world is a constant battle in a competing digital media landscape. Advertising campaigns are ways for brands to separate themselves from their competition. LÄS MER