Sökning: "SD"

Visar resultat 11 - 15 av 854 uppsatser innehållade ordet SD.

  1. 11. Dubbla karriärer på idrottsgymnasium : En kvantitativ studie om idrottselevers dubbla karriär-upplevelser kan predicera hanteringen av en dubbel karriär.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Maja Fridh; Simon Lundell; [2024]
    Nyckelord :Dual career; upper secondary sports school; student-athlete; experiences and coping; Dubbel karriär; idrottsgymnasium; idrottselev; upplevelser och hantering;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur idrottselever på idrottsgymnasium upplever den dubbla karriären med fokus på om DK-kompetenser, DK-fördelar, DK- hinder, DK-stöd samt välbefinnande predicerar idrottselevernas DK-hantering. Deltagarna i studien valdes genom ett tillgänglighetsurval och studien hade en kvantitativ tvärsnittssdesign där datasinsamlingen genomfördes genom att idrottseleverna fick möjligheten att svara på ett digitalt frågeformulär. LÄS MER

  2. 12. Sjuk, men fortfarande i tjänst - En kvantitativ studie om sex olika faktorers samvariation med sjuknärvaro

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Ellen Nilsson; Robin Gustavsson; [2023-09-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sjuknärvaro är ett fenomen när en anställd arbetar trots att dennes hälsotillstånd skulle ha rättfärdigat sjukfrånvaro. Sjuknärvaro har blivit ett allt vanligare forskningsområde på senare år då forskare och HR-praktiker börjat misstänka att det i längden är dyrare för organisationer jämfört med sjukfrånvaro. LÄS MER

  3. 13. Flying under the radar? Education for sustainable development in private pilot training

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Michael Stiebe; [2023-06-28]
    Nyckelord :Private Pilot Training; Sustainable Aviation; General Aviation; Transformative Learning; Education for Sustainable Development;

    Sammanfattning : Aim: Private pilot (PPL(A)) training has hardly received any scholarly attention from educational and sustainability science perspectives. Through an Education for Sustainable Development (ESD) perspective, the study aimed at 1) answering how sustainability and sustainable development (SD) are taught in pertinent PPL(A) theory learning material, theory lessons and practical training, 2) identifying gaps pertaining to sustainability and SD in those three components, and lastly 3) explore if and how certificated flight instructors, theory instructors and student pilots experience transformative learning during PPL(A) training, as well as what possibilities these stakeholders see in supporting transformative learning in PPL(A) training. LÄS MER

  4. 14. Weaving relations: Exploring the epistemological interaction between indigenous & traditional ecological knowledge and Eurowestern paradigms in education for sustainable development - an umbrella review

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Alexandra Silvestru; [2023-06-08]
    Nyckelord :Indigenous traditional ecological knowledge ITEK ; education for sustainable development ESD ; education for sustainability EfS ; sustainable development; western epistemology; ontology; epistemic justice; decolonization; transformative paradigm; umbrella review; systematic review;

    Sammanfattning : Aim: This thesis aims to explore the epistemological challenges and opportunities of integrating Indigenous and Traditional Ecological Knowledge (ITEK) in Education for Sustainable Development (ESD) within the context of Euro-Western paradigms. Theory: In considering epistemological interactions between ITEK in ESD, the theoretical framework for this study is a "weave" of the transformative paradigm as the warp; postcolonial, decolonial, and Indigenous research methodologies as the weft; and the transdisciplinary approach as the frame. LÄS MER

  5. 15. Education for sustainable development in higher education. Students’ perspective and experience during a Masters programme in ESD at University of Gothenburg

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Usma Saleem; [2023-06-02]
    Nyckelord :Education for Sustainable Development; ESD and Higher Education; Institutions; Sustainability Consciousness; Competencies for ESD;

    Sammanfattning : Aim: This thesis is an endeavor to explore Education for Sustainable development practiced in Higher Education. The study aims at exploring the students’ learning experience during an online Masters in Education for Sustainable Development taught at University of Gothenburg. LÄS MER