Sökning: "SEB strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden SEB strategi.

  1. 1. A Case Study of Chatbot Implementation: An exploratory study of how organizations implement chatbot solutions within the framework of new self service technology

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emma Gustavsson; Christopher Lütz; [2019]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Innovation Management; New Self Service Technology Implementation; Chatbot; Qualitative;

    Sammanfattning : New Self Service Technology (SST) is increasingly being implemented within many organizations. One of the most successful recent developments within SST can be identified as chatbot solutions within customer support functions. LÄS MER

  2. 2. Finanskrisens påverkan på storbankernas VD-ord

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Kedmark; Linnéa Lundeborg; [2018]
    Nyckelord :VD-ord; innehållsanalys; pollyannaeffekten; banker; finanskrisen;

    Sammanfattning : Företagens VD-ord i årsredovisningarna är frivilliga, oreglerade och används av investerare i hög utsträckning vid investeringsbeslut. Syftet med studien var därför att kartlägga hur de svenska storbankerna (Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank) framställer sig själva i VD-orden i årsredovisningarna. LÄS MER

  3. 3. CSR från teori till praktik : En branschöverskridande komparativ analys av fyra svenska företa

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekologi

    Författare :Jenny Mattsing; Katarina Wikman; [2016]
    Nyckelord :CSR; sustainability; cross-sectoral; strategic sustainability work; CSR; hållbarhet; branschöverskridande; strategiskt hållbarhetsarbete;

    Sammanfattning : Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) innebär att företagen har ett ansvar för den påverkan dess verksamhet har på samhället. Ansvaret består i att identifiera problemområden och frågor som berör företagets intressenter, d.v.s. LÄS MER

  4. 4. Utmaningars inverkan på strategier : en studie om SEB:s intåg på den tyska privatkundsmarknaden och om grunderna till uttåget därifrån

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hjalmar Nord Olsson; Paulina Karlsson; [2014]
    Nyckelord :fragmentering; internationalisering; SEB; strategi; Tyskland; utmaningar;

    Sammanfattning : I en allt mer globaliserad värld med en ökad internationell närvaro på den europeiska marknaden har utlandsetableringar blivit allt vanligare och viktigare för europeiska företag. I det här arbetet undersöker vi hur bankers strategier förändras och anpassas för att möta de utmaningar som de stöter på vid utlandsetableringar, genom att studera SEB och deras köp av den tyska banken BfG 1999. LÄS MER

  5. 5. Legitimitet genom CSR? : - En studie av SEB:s hållbarhetsstrategier

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Minea Carlander; Karin Lonaeus; [2013]
    Nyckelord :Legitimacy; CSR; Communication Institutional Theory; Translation Theory; The Self Promotor’s paradox.; Legitimitet; CSR; Kommunikation; Institutionell teori; Translation Theory; ”The Self Promotor’s Paradox”; Gröna Obligationer.;

    Sammanfattning : Sammandrag Denna studie behandlar Corporate Social Responsibility (CSR) inom den svenska banksektorn, en sektor där ansvarsfrågor traditionellt inte uppmärksammats då banker inte ansetts ha stor inverkan på samhälls- och miljöproblem. Företag generellt förväntas idag aktivt arbeta med CSR-frågor, dock förekommer en strategi att kommunicera CSR istället för att agera, i syfte att stärka legitimiteten i varumärket. LÄS MER