Sökning: "SEMAT Kernel ALPHA"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden SEMAT Kernel ALPHA.

  1. 1. Utveckling inom Augmented Reality med Unity

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Daniel Björnander; Måns Gezelius; Emil Gustafsson; Raymond Leow; Joakim Lidstedt; Ludvig Noring; Nils Petersson; Jonatan Pålsson; Mikael Ångman; [2016]
    Nyckelord :Unity; Augmented Reality; AR; SEMAT Kernel ALPHA; agil utveckling;

    Sammanfattning : Syftet med den här rapporten är att behandla frågeställningar utifrån projektet, vars mål är att utveckla ett Augmented Reality-ramverk för att skapa värde för en kund, BioOptico. Punkter som programmeringsmiljön Unitys lämplighet vid utveckling av mobila AR-applikationer, hur BioVision kan implementeras så att det ger värde för BioOptico, vilka erfarenheter som kan dokumenteras efter arbetet med projektet och vilket stöd SEMAT Kernel ALPHA ger för det här projektet behandlas i den här rapporten. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av en applikation för framtagning av hjärnresponser vid funktionell magnetresonanstomografi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Carl Arvidsson; David Bergström; Pernilla Eilert; Håkan Gudmundsson; Christoffer Henriksson; Filip Magnusson; Henning Nåbo; Elin Petersén; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapporten behandlar utvecklandet av programvaran JABE som ska användas i forskning om hjärnresponser. Syftet med rapporten är att utreda frågeställningarna kring hur ett sådant system kan utformas så att det skapar värde för kund och samtidigt underlättar vidareutveckling. LÄS MER

  3. 3. Syvsta - En prototyp av ett spel för studie- och yrkesvägledning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Gustav Gränsbo; Filip Haglund; Adam Hansson; Pierre Hedkvist; Jacob Johansson; Linus Kortesalmi; Matti Lundgren; Simon Medin; Jonathan Nyman; [2016]
    Nyckelord :Syvsta; Studievägledning;

    Sammanfattning : Denna kandidatrapport behandlar arbetet med att designa och utveckla spelet Syvsta. Syvsta är ett RPG-spel utvecklat åt Jobb- och kunskapstorget vid Linköpings kommun. LÄS MER

  4. 4. Demonstrationsmiljö för platsberoende auditiva och visuella meddelanden

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Erik Linder-Norén; Henrik Adolfsson; Jarle Mathiesen; Lukas Lindqvist; Mohammad Khodari; Peter Keijser Tullstedt; Simon Delvert; Tobias Edqvist; [2016]
    Nyckelord :dave; DAVE; demomiljö; auditiva; meddelanden;

    Sammanfattning : Den här rapporten handlar om det kandidatarbete som utförts under vårterminen 2016 mot MDA-gruppen (människan, dator och arbetslivet) hos institutionen för datavetenskap vid Linköpings universitet. Då arbetet omfattats av ett sekretessavtal mellan kunden och projektgruppen ges inga detaljer kring den faktiska användningen som systemet är planerat för i framtiden. LÄS MER

  5. 5. Agil utveckling av modul för hantering av XML-baserade kartor

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Anton Rooth; Daniel Ericsson; Mattias Hammar; Natanael Log; Oskar Adolfsson; Sara Bergman; Tomas Öhberg; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rapporten behandlar ett kandidatprojekt som genomfördes av sju studenter på datavetenskapliga civilingenjörsutbildningar på Tekniska högskolan vid Linköpings universitet 2016. Projektet syftade till att skapa en modul, C3 Path Engine, för att hantera kartor till simuleringsverktygen C3Fire och C3Rescue som främst används av räddningstjänsten. LÄS MER