Sökning: "SENCO teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden SENCO teacher.

  1. 1. Specialpedagogen, ett spöke i gymnasieskolans organisation : Gymnasielärares syn på skriftiga omdömen inför utvecklingssamtal och på specialpedagogens roll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Andreas Asplund; Anna Sjöstrand; [2022]
    Nyckelord :gymnasieskola; IUP; lärplattform;  skriftliga omdömen; utvecklingssamtal; specialpedagogens roll;

    Sammanfattning : I den här studien granskas gymnasielärares syn på arbetet med skriftliga omdömen inför utvecklingssamtal och på specialpedagogen som resurs i den processen. Även hur elevers redan dokumenterade extraanpassningar påverkar gymnasielärarna, när de ska formulera sina skriftliga omdömen inför utvecklingssamtal. LÄS MER

  2. 2. Differentierad och inkluderande undervisning : Specialpedagogisk handledning för en jämlik skola

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lotta Nilsson; [2022]
    Nyckelord :differentiated instruction; inclusion; SENCo; special educational guidance;

    Sammanfattning : The content in this study is about special educational guidance and how it contributes to inclusion through development of a differentiated instruction (DI). The study is based on previous research in three areas: inclusion, differentiated instruction and special education guidance. LÄS MER

  3. 3. Specialpedagogisk professionsutveckling på en alternativ undervisningsarena : En longitudinell och autoetnografisk studie av konstruktionen av uppdraget som specialpedagog och matematikdidaktiker

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Åsa Perbjörs; [2021]
    Nyckelord :Professional development; mathematic didactics; SENCO teacher; autoethnography; alternative educational arena.; Professionsutveckling; matematikdidaktik; specialpedagog lärare; autoetnografi; alternativ opplæringsarena undervisningsarena.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka professionsutveckling hos en specialpedagog med fördjupning inom matematik. Det övergripande syftet är att bidra med kunskap om specialpedagogiska professioner. LÄS MER

  4. 4. “En grej till som ska göras” : en intervjustudie med pedagoger och specialpedagoger om ett utvecklingsprojekt i skolan

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Charlotte Spjuth Landgren; Kristina Nilsson; [2020]
    Nyckelord :development work; hindrance; Institutional theory; Learning organization; school development; special educational needs teacher; success factors; Institutionell teori; Lärande i organisationer; hinder; framgångsfaktorer; skolutveckling; specialpedagog; utvecklingsarbete;

    Sammanfattning : Examensarbetet syftar till att bidra med kunskap kring vilka framgångsfaktorer och hinder det kan finnas vid utvecklingsprojekt i skolor och hur resultatet av ett projekt kan upplevas av pedagogerna. Syftet är även att undersöka på vilket sätt specialpedagogerna varit delaktiga i utvecklingsprojektet. LÄS MER

  5. 5. Grundutbildningens betydelse för specialpedagogers perspektiv på det specialpedagogiska uppdraget

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Petra Longhurst Klang; [2016]
    Nyckelord :Specialpedagogik;

    Sammanfattning : ABSTRACTLonghurst Klang, Petra (2016) Grundutbildningens betydelse för specialpedagogers perspektiv på det specialpedagogiska uppdraget. (How SENCO´s teacher training backgrounds affect how they perceive their role within Special Needs Education)Specialpedagogprogrammet, Lärande och samhälle, Skolutveckling och ledarskap, Malmö högskola. LÄS MER