Sökning: "SEO"

Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade ordet SEO.

  1. 1. SEASONED EQUITY OFFERINGS - Avkastningen på den svenska aktiemarknaden 2004-2016

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Gabriel Bing; Olle Lindborg; [2019-07-09]
    Nyckelord :Seasoned equity offerings; abnormal return; long run performance;

    Sammanfattning : One of the most important tasks of any corporation is the acquirement and accumulation of capital, which can fuel future expansions, finance acquisitions and keep a burgeoning corporation from being stopped at an early stage of the business, before it can secure stability in its cash flow.Capital can be acquired in various ways and they are not all equally attractive to a company. LÄS MER

  2. 2. Sökmotoroptimering - varför företag inte siktar mot toppen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Fabian Isell; Luca Kokaia; [2019]
    Nyckelord :SEO; SME; Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Sökmotoroptimering (SEO) är ett sätt att arbeta på som förbättrar ens hemsidas ranking hos sökmotorer. Teorier om hur man ska jobba med det och varför man ska göra det har beskrivits i tidigare litteratur. Trots detta är det ett stort antal företag som väljer att inte arbeta med det. LÄS MER

  3. 3. Overvalued stock: M&A or SEO? A study of the performance and decision making of overvalued firms.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Georges Chalami; Lucas Aras; [2019]
    Nyckelord :Overvaluation; mergers and acquisitions; seasoned equity offerings; operating performance; firm characteristics;

    Sammanfattning : This study examines two ways of exploiting overvalued stock by US firms: Conducting a seasoned equity offering (SEO) or a stock swap acquisition. As market misvaluations provide short-term opportunities for managers to receive large potential gains, the decision of how to utilize stock overvaluation can have a significant impact on the value created. LÄS MER

  4. 4. Företagsbloggen - ett digitalt skyltfönster

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Linda Andersson; Emma Einarsson; [2019]
    Nyckelord :Företagsbloggar; Content marketing; Inbound marketing; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka huruvida företagsbloggar kan fungera som en kommunikations- och marknadsföringskanal och undersöka effekterna av en företagsblogg, de positiva, men även om det finns några negativa. Denna undersökning kan vara till användning för företag som planerar att starta en företagsblogg genom att ge riktlinjer baserat på trovärdiga källor på hur en företagsblogg kan fungera som ett företags skyltfönster ut mot kunderna. LÄS MER

  5. 5. Digital Marketing for Conversion Rate Optimization : Prioritizing Efforts for SMEs with Consideration to Information Overload

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Jenny Nilsson Vestola; Karolina Vennström; [2019]
    Nyckelord :Digital Marketing; Conversion Rate Optimization; Customer Journey; Information Overload;

    Sammanfattning : Digital marketing involves several channels that represent important touchpoints across the customer journey which SMEs must prioritize and invest in effectively. However, SMEs can struggle with limited resources of time, budget and knowledge which makes successful implementation of digital marketing and conversion rate optimization difficult. LÄS MER