Sökning: "SERVQUAL"

Visar resultat 21 - 25 av 99 uppsatser innehållade ordet SERVQUAL.

  1. 21. Lojalitetsprogram inom flygbranschen : En kvantitativ studie i hur upplevda fördelar av ett flygbolags lojalitetsprogram och resefrekvens förhåller sig till tjänstekvalitet.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :John Skarin; Philippe Massart; [2016]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Flygbranschen är i ständig förändring och vår värld kan tyckas bli allt mindre då möjligheterna att resa ökar. Konkurrensen mellan flygbolag ökar, där de traditionella flygbolagen utmanas av lågprisalternativ. LÄS MER

  2. 22. Vad är service värt?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Andersson; Josefine Jacobsson; Amanda Wirhed; [2016]
    Nyckelord :Service quality; price premium; flight industry; SERVQUAL; consumer behavior; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Vad är service värt? Seminariedatum: 2016-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Att undersöka sambandet mellan servicekvalitet och svenska flygresenärers vilja att betala en prispremie vid köp av flygresa. Metod: Med hjälp av kvantitativ metod och en deduktiv ansats där den kunskapsteoretiska ståndpunkten är positivistisk undersöks sambandet mellan servicekvalitet och prispremie. LÄS MER

  3. 23. Servicemötets digitalisering - En kvalitativ studie om kunders upplevelse av kvalitet i restaurangbranschen.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Matilda Larsson; Viktoria Ruocco; [2016]
    Nyckelord :Digitalisering; Servicemötet; Kvalitet; Kvalitetsupplevelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att skapa en djupare förståelse för det digitaliserade servicemötet genomattundersökahurdetupplevsurettkundperspektiv. Vivillgenomdettaökaförståelsen för hur kunder upplever kvalitet och om upplevelsen av kvalitet förändras när det interpersonella servicemötet blir föremål för ökad digitalisering. LÄS MER

  4. 24. The impact of critical IPTV factors on customer satisfaction: A case study of ATN Company in Sweden

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Afsaneh Khodabandeh; Reem Haitham; [2016]
    Nyckelord :Customer satisfaction; SERVQUAL; IPTV;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. Hur män handlar mode : En undersökning om mäns köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Regina Tell; Therese Höök; Olivia Vaagenes Rehmberg; [2016]
    Nyckelord :customer service; buying behaviour; buying process; SERVQUAL; service quality; Kundservice; köpbeteende; köpprocessen; SERVQUAL; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Shopping har tidigare varit en aktivitet som främst kvinnor har ägnat sig åt, men de senaste decennierna har fler och fler män börjat visa intresse för mode och shopping. I denna uppsats har vi valt att undersöka hur män beter sig när de handlar modekläder och hur de vill bli bemötta av personal i butik. LÄS MER