Sökning: "SERVQUAL"
Visar resultat 6 - 10 av 99 uppsatser innehållade ordet SERVQUAL.
6. Jag vill inte träffa dem : En kvalitativ studie om servicekvalitet inom FinTech
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The use of digital services is becoming more common and demand is increasing. Consumers are demanding opportunities to get in touch with different services faster and more efficiently. FinTech is based on a more customer-focused bank, which means more money is spent on customer service. LÄS MER
7. En GAP-analys av den svenska pensionsrådgivningen : underskattar pensionsrådgivande företag betydelsen av svenska lantbruksföretagares förväntningar
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Något som diskuteras ofta i den svenska lantbruksbranschen är den dåliga lönsamheten. Det är också det som många lantbrukare säger är orsaken till att de inte kan pensionsspara, och därmed inte kan förbereda sig för ett liv som pensionär på bästa sätt. LÄS MER
8. Servicekvalitet inom den svenska fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att ta reda på vilken betydelse mäklararvodet har för den upplevda servicekvaliteten på den svenska fastighetsmäklarbranschen. Metoden som använts för att ta reda på detta var en fallstudie av två snarlika mäklarföretag i Stockholm. LÄS MER
9. Healthcare Management : Measuring patient satisfaction of service quality in Swedish dental clinics
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : ABSTRACT:Healthcare management is a field that is related to management, leadership, and service of anorganization. Due to high competition and change in the environment of healthcare organizations,managers need to embrace the innovation to respond to those changes and make the organizationsuccessful by improving the process, structure, and culture of the organization as well as to provideefficient and effective care that will lead to achieve patient satisfaction. LÄS MER
10. Service Quality in Accounting Firms: its Effect on Client Satisfaction and Loyalty : A quantitative study based on the Swedish listed companies
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract Background: The quality of service is considered as an essential component in any service industry. It has been evolved in service marketing and has often been used in other research fields and sectors. LÄS MER