Sökning: "SERVQuAL"
Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade ordet SERVQuAL.
1. Service quality in telemedicine : A service evaluation of Europe's largest digital healthcare provider
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose - This thesis strives to conduct a service quality evaluation of the telemedicine provider KRY to find out what factors in telemedicine service are influencing the performance the most. The research uses KRY as a reference point to find the factors in said service provider but also to help the entire industry of digital healthcare. LÄS MER
2. ASSESSING SERVICE QUALITY AND CUSTOMER SATISFACTION USING SERVQUAL MODEL (A mixed-method study to assess service quality of ultrasound departments of private hospitals in Karachi city)
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Service quality and customer satisfaction are important concepts that companies need to understand to stay competitive in business and thus grow. Companies need to know how to measure these constructs from the consumer's perspective to understand their needs better and thus satisfy them. LÄS MER
3. Service Quality effect on Customer Satisfaction and Word of Mouth
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This study has investigated the effect of service quality on customer satisfaction and Word of Mouth in the grocery retail industry. The purpose of the study was to measure the dimensions of service quality and see its effect on customer satisfaction and Word of Mouth. LÄS MER
4. Från funktion till innovation : En studie om svenska bankkunders upplevda tjänstekvalitet på internetbanken och hur bankernas förbättringsarbete bör prioriteras
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen inom banksektorn har på senare tid ökat, då digitaliseringen av tjänster har möjliggjort för nya aktörer likt neobanker att etablera sig på marknaden. Kvaliteten på tjänsteerbjudandet har stor påverkan på tjänsteföretagens framgång på marknaden. LÄS MER
5. Tjänstekvalitet inom bankbranschen : En studie om företagskunders förväntningar och upplevelser i en föränderlig marknad
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Banker har i stor utsträckning övergått från traditionella interpersonella leveranser till digitala alternativ, genom användandet av självbetjäningsteknik (SST) (Johns & Perrot, 2008). Detta har medfört minskning av antalet bankkontor, framförallt i Norden (Dallerup et al. 2018; Svenska Bankföreningen, 2020). LÄS MER