Sökning: "SF Bio"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden SF Bio.

  1. 1. The effects of servicescape on customer satisfaction and possible implications on customer retention within movie theater industry

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Fareed Ahmedi; Mustafa Al Salhi; Felix Huynh; [2023]
    Nyckelord :SF Bio; Movie theaters; Cinema; Leisure Service; Servicescape; Strategic Roles of Servicescape; Three Dimensions of Servicescape; Five Servicescape Factors;

    Sammanfattning : Research questions: How does the servicescape in movie theaters, with a particular focus on SF Bio Västerås, influence customer satisfaction and retention, and what are the perceived quality and challenges associated with its implementation? Purpose: The purpose of this study is to explore how movie theaters, such as SF Bio Västerås, use servicescape to influence customer service experience. The study aims to investigate the customers' perceived quality of movie theater servicescape and its impact on customer satisfaction and retention. LÄS MER

  2. 2. Auditorium design for niche cinemas : Gathering of general design guidelines and implementation at Cinema Capitol

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Emil Sollenby; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under 1900-talets första decennier var biografer något som utformades med ståtlig arkitektur och varierade uttryck, men sedan 1970-talets ”biografdöd” har det blivit mer lukrativt att driva biografer i stora komplex med tiotals salonger under samma tak. Utvecklingen av nya multibiografer och ständiga nedläggningar och ombyggnader av äldre biografer har lett till en mycket likriktad design hos en absolut majoritet av Sveriges biografer. LÄS MER

  3. 3. Reklam är bäst på bio, för vem? : En studie om SF medias målgruppskategorisering och företagets utformning av reklamutrymme

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Alice Granath; Sanna Eriksson; [2018]
    Nyckelord :reklam bio målgrupp kommunikation SF media;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar två forskningsfrågor; “Vilka kommunikationsstrategier använder SF media för att utforma målgruppspaket?” och ”På vilket sätt upprätthålls stereotyper genom SF medias målgrupper?” Teorier vi använt oss av i arbetet med denna uppsats är kommunikationsprocesser och målgruppsanalys med fokus på reklam. För att söka svar på våra forskningsfrågor som behandlar ämnen som SF medias reklamutformning och hur deras målgrupper fungerar i marknadsföringssyfte har vi valt att använda oss av två olika metoder för insamling av material. LÄS MER

  4. 4. Differentierad prissättning av svensk biomarknad

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Viktor Höök; Julia Carlsson; [2016]
    Nyckelord :Prisdifferentiering; Prisdiskriminering; Efterfrågestyrd prissättning; Konsumentattityd; Biografmarknad;

    Sammanfattning : Till följd av att filmavtalet mellan regeringen och svensk filmindustri från och med 2017 överges kommer en momsökning från nuvarande 6- till 25 % för biobesök att träda i kraft. Som en åtgärd för att inte behöva höja priset för samtliga biobiljetter undersöker SF Bio möjligheterna att istället differentiera sin prissättning. LÄS MER

  5. 5. Strategier vid undertextning svenska till svenska ur ett jämlikhetsperspektiv

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Laura Betnér; [2015]
    Nyckelord :undertextning; svenska; hörselskadade; undertextare; bio; attityder;

    Sammanfattning : Med hänvisning till diskrimineringslagens skärpning beslutade SF bio, i syfte att förbättra tillgänglighet för alla, att alla svenska filmer ska kunna ses med svenska undertexter för hörselskadade. Detta möttes med kritik från flera håll. Undersökningen har två syften. LÄS MER