Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Utilization of digital technologies in internationalization processes. A case study of high-tech SMEs in Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Funck; Marcus Schöneman; [2024-02-13]
    Nyckelord :Digitalization; Internationalization; SME;

    Sammanfattning : This thesis explores the role of digitalization in the internationalization process of Swedish Small and Medium-sized Enterprises (SMEs). In today's global economy, digitalization has become increasingly important for firms to remain competitive. LÄS MER

  2. 2. Kreditgivningsprocess till SME : Vilken redovisningsinformation upplever banker behov av på grund av informationsasymmetri vid kreditgivning till SME?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Biniam Zeru Tkue; Kristina Nedeljkovic; Sundus Jama; [2023]
    Nyckelord :SME; credit assessment process; information asymmetry; 5c-model; risk assessment; cash flow analysis; financial reporting information; SME; kreditbedömningsprocess; agentteori; 5c-modell; riskbedömning; kassaflödesanalys; redovisningsinformation;

    Sammanfattning : Bakgrund: SME (små och medelstora företag) spelar en avgörande roll för ekonomisk tillväxt och sysselsättning. Trots deras betydelse möter dessa företag ofta utmaningar när de försöker få tillgång till finansiering från banker. LÄS MER

  3. 3. How important are digitalization and social media for an internationalization process in present time? : A qualitative study based on Swedish SME companies

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Vida Gustavsson Ramnebrink; [2023]
    Nyckelord : internationalization SME-companies social media “digitalization” “relations”;

    Sammanfattning : The internationalization processes of entrepreneurship have long been a topic that has interested both entrepreneurs and researchers. In today's society with digitalization tightly integrated in our society, and with the SME business's wide range of e-stores, this study examines the importance of digitization and the use of social media in an internationalization process for Swedish SME businesses. LÄS MER

  4. 4. Guidelines to align digital strategy with business strategy in a manufacturing SME

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Marin Elizabeth Thomas; [2023]
    Nyckelord :Business strategy; digital strategy; manufacturing SMEs; strategy alignment;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to provide guidelines on how to align the business strategy and digital strategy in small and medium manufacturing enterprises. The research design includes a systematic-narrative literature review in which the data was collected through systematic and narrative examination followed by a qualitative analysis to identify themes and patterns. LÄS MER

  5. 5. Outsourcingrutiner hos SME-företag för digitala marknadsföringsuppdrag : Utvärdering av en teoretisk modell

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Alice Ljungkrona; Mikaela Hallgren; [2022]
    Nyckelord :Outsourcing – Digital marketing – SMEs – Decision-making processes – Media industry; Outsourcing – Digital marknadsföring – SME-företag – Beslutsprocesser – Mediebranschen;

    Sammanfattning : Outsourcing är ett organisationsverktyg som kan ge möjligheten att utvidga kompetensen inom ett företag. Tidigare studier visar att SME-företag har ett större behov av att outsourca, men kan behöva stöd för att ta rätt beslut. LÄS MER