Sökning: "SME marketing management"
Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden SME marketing management.
11. Social media marketing of SMEs in regional Sweden : A study of the automotive sales industry
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract Background The recent developments in technology have resulted in an emergence of social media platforms and they are now an essential part of everyday lives of consumers and businesses. Since a lot of companies utilize social media in their marketing activities, the marketing strategies of small and medium sized enterprises (SMEs) have changed from the traditional practises. LÄS MER
12. CRM på Sociala Medier : En kvalitativ studie om hur SME-företag bearbetar &skapar nya kundrelationer på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att undersöka hur olika mindre och medelstora företag (SME-företag) använder sociala medier i sitt CRM-arbete (kundrelationshanteringsarbete) för att skapa nya men också vidareutveckla och bearbeta redan befintliga kundrelationer. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en deduktiv ansats, med fokus på dokumentstudier på webben. LÄS MER
13. Cirkulär ekonomi integrerad i affärsmodellen : en fallstudie av industriföretaget Dustcontrol AB
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Världen över råder en diskussion kring den globala resurshanteringen och dess påföljder, då jordens resurser förbrukas allt snabbare. Majoriteten av företagen har idag ett linjärt synsätt i sin affärsmodell, vilket innebär att de inte tar hänsyn till vad som händer med produkten efter slutkonsumtion. LÄS MER
14. Exploring marketing activities to strengthen brand equity within an SME : a case study on the company PAUL och THOM
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Small and Medium sized Enterprises (SMEs) are often researched through the perspectives and theories created from studies of large organizations. This constitutes the basis of a theoretical problem when studying SMEs. LÄS MER
15. Utformandet av en lagerdesign med hänsyn till artiklar med behov
Magister-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)Sammanfattning : Bakgrund: Lagerverksamheten har en väsentlig betydelse och kan vara avgörande för organisationen övergripande prestanda och framgång, i synnerhet för SMF (små och medelstora företag). Driften av lagerverksamheten kan bli särskilt utmanande om organisationen befinner sig i en stark tillväxtfas och om den aktuella artikeln kännetecknas av behov. LÄS MER