Sökning: "SME marketing management"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden SME marketing management.

  1. 11. Social media marketing of SMEs in regional Sweden : A study of the automotive sales industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Robin Björk; Jesper Lindbom; Ville Piirilä; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract   Background The recent developments in technology have resulted in an emergence of social media platforms and they are now an essential part of everyday lives of consumers and businesses. Since a lot of companies utilize social media in their marketing activities, the marketing strategies of small and medium sized enterprises (SMEs) have changed from the traditional practises. LÄS MER

  2. 12. CRM på Sociala Medier : En kvalitativ studie om hur SME-företag bearbetar &skapar nya kundrelationer på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oscar Wennberg; Yasa Abdulla Karim; [2018]
    Nyckelord :Social Media; CRM; Customer Relations; SME; Sociala Medier; CRM; Kundrelationshantering; SME;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur olika mindre och medelstora företag (SME-företag) använder sociala medier i sitt CRM-arbete (kundrelationshanteringsarbete) för att skapa nya men också vidareutveckla och bearbeta redan befintliga kundrelationer. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en deduktiv ansats, med fokus på dokumentstudier på webben. LÄS MER

  3. 13. Cirkulär ekonomi integrerad i affärsmodellen : en fallstudie av industriföretaget Dustcontrol AB

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ellinor Berg; Lovisa Larsson; Karolina Svensson; [2018]
    Nyckelord :affärsmodell; cirkulär ekonomi; integrering; miljöarbete; små- och medelstora företag;

    Sammanfattning : Världen över råder en diskussion kring den globala resurshanteringen och dess påföljder, då jordens resurser förbrukas allt snabbare. Majoriteten av företagen har idag ett linjärt synsätt i sin affärsmodell, vilket innebär att de inte tar hänsyn till vad som händer med produkten efter slutkonsumtion. LÄS MER

  4. 14. Exploring marketing activities to strengthen brand equity within an SME : a case study on the company PAUL och THOM

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Kim Meyer; [2018]
    Nyckelord :branding; brand building; brand equity; brand management; marketing;

    Sammanfattning : Small and Medium sized Enterprises (SMEs) are often researched through the perspectives and theories created from studies of large organizations. This constitutes the basis of a theoretical problem when studying SMEs. LÄS MER

  5. 15. Utformandet av en lagerdesign med hänsyn till artiklar med behov

    Magister-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)

    Författare :Shayan Amini; Alexis Frykfors; [2018]
    Nyckelord :Warehouse design; warehouse layout; warehouse operations; SMEs; growth phase; ornamental plants.; Lagerdesign; lagerlayout; lagerverksamhet; SMF; tillväxtfas; prydnadsväxter; växter.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Lagerverksamheten har en väsentlig betydelse och kan vara avgörande för organisationen övergripande prestanda och framgång, i synnerhet för SMF (små och medelstora företag). Driften av lagerverksamheten kan bli särskilt utmanande om organisationen befinner sig i en stark tillväxtfas och om den aktuella artikeln kännetecknas av behov. LÄS MER