Sökning: "SMEs and marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 124 uppsatser innehållade orden SMEs and marketing.
1. Utilization of digital technologies in internationalization processes. A case study of high-tech SMEs in Sweden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis explores the role of digitalization in the internationalization process of Swedish Small and Medium-sized Enterprises (SMEs). In today's global economy, digitalization has become increasingly important for firms to remain competitive. LÄS MER
2. Adoption of the Digital Product Passport : A qualitative study within SMEs in the Swedish furniture sector
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : In the last decade, the European Union has looked to become more sustainable toreach the global environmental goals. With The European Green deal, a transition towards a circular economy has been set in place. LÄS MER
3. Digital Marketing Challenges Face by SMEs in Developing Countries: Cross country case studies from Bangladesh and Sri Lanka
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : .... LÄS MER
4. Kreditgivningsprocess till SME : Vilken redovisningsinformation upplever banker behov av på grund av informationsasymmetri vid kreditgivning till SME?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: SME (små och medelstora företag) spelar en avgörande roll för ekonomisk tillväxt och sysselsättning. Trots deras betydelse möter dessa företag ofta utmaningar när de försöker få tillgång till finansiering från banker. LÄS MER
5. The impact of green taxes on waste reduction – A case study of the impact of two Spanish taxes to support the transition to a Circular Economy
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The current global waste problem presents significant challenges worldwide, and Spain is no different. Factors such as rapid urbanization, population growth, intensive agriculture, linear production models, and changing consumption patterns contribute to the upward trend in waste generation. LÄS MER