Sökning: "SMEs trust"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden SMEs trust.

  1. 1. Market Entry Through Networks : A Case Study of a Swedish SME

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Samuel Björkqvist; André Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Centrality; Central Nodes; Intermediaries; Legitimacy; Liabilities of Foreignness LoF ; Liabilities of Outsidership LoO ; Social Network Theory SNT ; Trust;

    Sammanfattning : Purpose – This study aims to look into how foreignness and outsidership affect the market entry of a SME and the individual firm's ability to access the correct network as well as look at which support structures are available for the individual firms entering into a new market. Theory/Design & Research Questions – By looking through the lens of Social Network theory, aspects of trust, legitimacy, nodes, foreignness and outsidership, this study has looked into the journey of a large hamburger chain in Sweden that has successfully entered into different markets outside of Sweden. LÄS MER

  2. 2. Internationalization Strategies of African SMEs: The Role of Relational Governance of International Networks.

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sanji Gwendoline Mahmang; Henry Bwambale; [2023]
    Nyckelord :Relational Governance; SMEs; Africa; Internationalization; International Networks; Trust; Commitment; Embeddedness;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the role and benefits of relational governance of international networks on the internationalization of Small and Medium-sized Enterprises in Africa. It explored the strategies used by African SMEs to scout, manage, and maintain their relationship with international networks and how these benefited their businesses. LÄS MER

  3. 3. Swedish SMEs' Perception of the Corporate Income Taxation System's Treatment of Online Data Collection

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Arnold Kramer; Gentrit Dobreva; [2023]
    Nyckelord :Corporate Income Taxation; Corporate Income Taxation System; Tax Perceptions; SMEs; The Slippery Slope Framework; Complexity; Distributional Fairness; Retributive Fairness; Procedural Fairness; Growth; Tax Benefits; Privacy; Punishment; Trust;

    Sammanfattning : Purpose - The paper aims to analyse the perception SMEs in Sweden have of the corporate income tax system's treatment of online data collection. Methodology – This study employs a qualitative research approach in which the authors implemented a deductive phenomenological research approach. LÄS MER

  4. 4. Artificial Intelligence in Small and Medium-sized Enterprises: A Qualitative Study on Factors influencing the implementation of Artificial Intelligence in Small and Medium-sized Enterprises

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Elliot Arnarp; Viggo Runsten; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Small and Medium-Sized Enterprises; Implementation; Technology-Organisation-Environment Framework; Sweden; Business and Economics;

    Sammanfattning : Den här kandidatuppsatsen har sitt fokus på Artificiell Intelligens. Syftet är att utforska faktorer som påverkar implementeringen av AI-lösningar i små och medelstora företag (SMEs), med målsättningen att förse SMEs med värdefulla insikter om lyckad AI-implementering. LÄS MER

  5. 5. Artificiell intelligens roll i små och medelstora tech-företags (SMF) tillväxt och framgång : En studie om tech-företagens tillväxt och framgång med stöd av AI

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Georg Aksöz; Sebastian Moya Brenelli; Armand Bador; [2023]
    Nyckelord :The Role of Artificial Intelligence in the Growth and Success of Small and Medium-Sized tech-Enterprises SMEs ; Artificiell Intelligens; Innovation; SMEs; SMF ; Tillväxt; Framgång; Effektivitet.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka och analysera rollen som artificiell intelligens (AI) spelar för tillväxten och framgången hos små och medelstora tech-företag. Syftet är att undersöka hur dessa företag effektivt kan utnyttja AI i en ständigt utvecklande miljö samt att identifiera de utmaningar och möjligheter som är förknippade med integrationen av AI. LÄS MER