Sökning: "SMI marketing"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden SMI marketing.

  1. 11. Hur skönhetsinfluencers skapar interaktion genom Instagraminlägg : En studie av bild-, inläggs- och interaktionsvariablers påverkan på interaktion- och affektionsvärde

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Natalie Kristiansen; Linn Fernebrand; [2021]
    Nyckelord :Social media influencer; Instagram; marketing communication; social media marketing; interaction; affection; Social media influencer; Instagram; marknadskommunikation; sociala media marknadsföring; interaktion; affektion;

    Sammanfattning : I det ständigt förändrande digitala landskapet har det för företag växt fram nya möjligheter för marknadskommunikation och sociala media marknadsföring (SMM) har blivit en stor del av företags marknadsstrategier. En växande trend är att använda sociala media influencers (SMI) för exempelvis reklamsamarbeten eller varumärkesexponering. LÄS MER

  2. 12. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-23]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality;

    Sammanfattning : Purpose: As marketing campaigns are using social media influencers (SMI) more and more, this thesis examines if the psychological underpinnings in the follower-leader dynamic in cults of personality (CoP) can help explain the behaviour of those who follow SMIs and if this leads to better marketing performance. Method: This report utilizes a quantitative, survey-based approach to test a wide spectrum of social media users. LÄS MER

  3. 13. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-16]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality 1;

    Sammanfattning : Purpose: As marketing campaigns are using social media influencers (SMI) more and more, this thesis examines if the psychological underpinnings in the follower-leader dynamic in cults of personality (CoP) can help explain the behaviour of those who follow SMIs and if this leads to better marketing performance. Method: This report utilizes a quantitative, survey-based approach to test a wide spectrum of social media users. LÄS MER

  4. 14. The Mystery of Social Media Influencers Influencing Characteristics : An exploratory study on how social media influencers characteristics influence consumer purchase intentions

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Håkansson; Emelie Jansson; Noah Kapteijn; [2020]
    Nyckelord :SMI; purchase intentions; SMI characteristics; attractiveness; similarities; authenticity; trustworthiness;

    Sammanfattning : Background: Social media have had a big influence on consumers engagement and the upcoming of social media influencers. Social media influencers are often seen as people who are similar to their audience and could be seen as strong opinion leaders. LÄS MER

  5. 15. Influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : Hur attityder, förtroenden och WoM påverkar köpbeteendet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Helena Demir; Carolina Dueñas; [2020]
    Nyckelord :Attitude; buyer behavior; influencer SMI ; impact; trust; Attityd; köpbeteende; influencer SMI ; påverkan; förtroende;

    Sammanfattning : Influencer marketing is a marketing method that more companies are using when it comes to marketing a brand. The use of social media influencers in advertising has increased and therefore we want to investigate this from a consumer perspective through a qualitative method with 13 semistructured interviews. LÄS MER