Sökning: "SMI marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden SMI marketing.

  1. 6. Influencer endorsement via Youtube: Vilka faktorer påverkar konsumenters vilja att köpa skönhetsprodukter? : En kvantitativ replikationsstudie på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Walaa Alhoumsi; Nadine Gamil; [2022]
    Nyckelord :Influencer; influencer endorsement; social sedia; purchase intention; e-WOM; perceived quality; impact; beauty products; youtube; beauty influencer.; Influencer; influencer endorsement; sociala medier; köpintention; e-WOM; upplevd kvalitet; påverkan; skönhetsprodukter; youtube; skönhetsinfluencer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka inflytandet av influencers på sociala medier (SMI), elektronisk word-of-mouth (e-WOM) och upplevd kvalitet på svenska konsumenters köpintention vid skönhetsprodukter som rekommenderas av skönhetsinfluencers på Youtube. Det för att bidra till kunskap som företag kan utgå ifrån när de skapar sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 7. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sandra Babana; Vanessa Johansson Simic; [2022]
    Nyckelord :Kvalitativ; mångfald; bildanalys; semiotik; sexistisk; livsstil; exkluderande; media och kommunikation; marknadsföring; hälsa; ideal; reklamkampanjer; lansering; SMI; influencer; sociala medier; influencer marketing; social branding;

    Sammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER

  3. 8. Under the Influence : A Qualitative Study of How Social Media Influencers Can Influence Followers on Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Julia Larsson; Viktoria Niklasson; Lisa Liljegren; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Institutional Theory; Institutional logic; Legitimation; Relationship Marketing; Social Media; Social Media Influencers;

    Sammanfattning : Background: Social media has become a big part of our society. One platform that has had remarkable growth in popularity is Instagram. In Sweden, Instagram had 5.75 million users in 2021. LÄS MER

  4. 9. Influencers påverkan på konsumentköpbeteende : En kvalitativ studie om vilken påverkan influencers har på konsumentköpbeteende vid köp av hög- och lågengagemangsprodukter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Osama Farid; Johanna Habte Gimariam; [2022]
    Nyckelord :Influencer SMI ; marknadsföring; högengagemangsprodukter; lågengagemangsprodukter;

    Sammanfattning : This study aims to gain a profound understanding of social media influencers and their impact on consumer buying behavior within low- and high-engagement products and whether there is a difference between them. The research method applied for this study is a qualitative method with a convenience selection. LÄS MER

  5. 10. Conflicts or constructive collaboration?- A study investigating the coordination of the sales-marketing interface in a digital context

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Gottfridsson Sara; Rehn Ylva; [2021-06-29]
    Nyckelord :Coordination; sales-marketing interface SMI ; digitalization; qualitative study; B2B;

    Sammanfattning : This study investigates how coordination is achieved between the functions sales and marketing in B2B organizations, and how increased digitalization affects the coordination between different functions. The paper uses a qualitative method, and data has been collected by conducting 29 semi-structured interviews with managers and employees from the sales and marketing departments within several B2B organizations operating in various industries. LÄS MER