Sökning: "SMS erbjudande"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden SMS erbjudande.

  1. 1. Mobil marknadsföring via SMS : påverkan på varumärkeslojalitet

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emelie Forsmark Emelie; Sandra Sjöholm; [2013]
    Nyckelord :Mobil marknadsföring via SMS; Varumärkeslojalitet; SMS-reklamens utforming;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att ta reda på hur den mobila marknadsföringen via SMS kan påverka köp och varumärkeslojaliteten hos konsumenterna, det vill säga återkommande köp samt om den leder till att lojaliteten till varumärket ökar på grund av detta. Vid undersökningen använde vi oss av en kvalitativ och en kvantitativ studie. LÄS MER

  2. 2. ATT TRIGGA KONSUMENTERTILL KÖP : Genom olika säljfrämjande åtgärder

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny Vikström; Alexandra Eriksson; [2012]
    Nyckelord :Offers; Promotion; savings offers; monetary campaigns; sales promotions; SP; coupons; SMS offering; Buy one get one for free B1G1F .; Erbjudande; Kampanjerbjudande; besparingserbjudande; monetära kampanjer; säljfrämjande åtgärder; kuponger; SMS erbjudande; Tag 2 betala för 1;

    Sammanfattning : Det finns idag väldigt många olika handelsföretag, vilket medför att konkurrensen om konsumenterna är stenhård. Butiker använder många olika former av marknadsföring för att nå fram till sina respektive målgrupper, marknadsföring är ett väldigt brett begrepp och involverar många olika åtgärder som butiken kan använda sig av. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategiers påverkan på konsumenten

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sara Fetouni; Lina Wahrer; [2012]
    Nyckelord :marknadsföring; marknadsföringsstrategier; massmarknadsföring fokuserad; marknadsföring konkurrensfördel;

    Sammanfattning : Idag förekommer det inte bara ett stort mediebrus på marknaden utan även olika former av kanalbrus. Företagen använder samma eller liknande marknadsföringsstrategier för att nå fram med deras syfte. De strategier som används är massmarknadsföring och fokuserad marknadsföring. LÄS MER