Sökning: "SMS-reklam"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet SMS-reklam.

  1. 1. Hur stärker man ett varumärke? : En studie om hur digital reklamannonsering påverkar konsumentbaserat varumärkeskapital hos klädföretag.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michelle Liljefors; Oscar Östlin; [2019]
    Nyckelord :konsumentbaserat varumärkeskapital; klädföretag; E-mail-reklam; SMS-reklam; internet-reklam; banner-reklam; varumärkeslojalitet; varumärkesbyggande; varumärkeskännedom; upplevd kvalitet; personaliserad reklam; marknadsföringsåtgärder; varumärkeskapitalets dimensioner;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker digital-marknadsförings inverkan i skapandet av konsumentbaserat varumärkeskapital (KBVK) hos klädföretag. I synnerhet fokuserar studien på att undersöka hur konsumenters attityder till reklam, dess frekvens och grad av personalisering påverkar KBVK och dess dimensioner. LÄS MER

  2. 2. Inte utan min tillåtelse : En studie om SMS-reklam från modeföretag ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jeanette Finder; Cecilia Johansson; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; SMS-reklam; modeföretag; konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Flertalet modeföretag använder sig idag av SMS-reklam, en reklamform som enligt studier uppfattas som positiv så länge som den är tillåtelsebaserad. Syftet med denna uppsats är att undersöka om och i så fall vilka skillnader som finns vad det gäller attityden till SMS-reklam och det efterföljande köpbeteendet mellan de som anser sig ha accepterat avtalen kring SMS-reklam och de som ej anser sig ha gett sin tillåtelse. LÄS MER

  3. 3. Reklam till mobiltelefoner

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Wallin; Anders Gullander; Jens Karle; [2005]
    Nyckelord :SMS-reklam; mobiltelefon; Marknadsföringslagen; obeställd elektronisk reklam; Mobile Marketing.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Reklam till mobiltelefoner Seminariedatum: Tisdagen den 11 januari, 2005 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Rasmus Wallin, Anders Gullander och Jens Karle Handledare: Roland Knutsson, Björn Carlsson och Marcus Bengtsson Nyckelord: SMS-reklam, mobiltelefon, Marknadsföringslagen, obeställd elektronisk reklam, Mobile Marketing. Syfte: Vi vill med denna uppsats belysa hur möjligheten för direktreklam till mobiltelefoner ser ut idag och kan tänkas se ut i framtiden, med tanke på de ändringarna gällande obeställd e-postreklam som införts i Marknadsföringslagen. LÄS MER