Sökning: "SOR-modellen"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet SOR-modellen.
1. Miljömässigt hållbara konsumenter och deras avståndstagande mot tidsbegränsade erbjudanden på Instagram
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The development of social media has lead to major changes in marketing. Today, there are so called influencers who through their social channels can convey advertising to its followers. LÄS MER
2. Individanpassad marknadsföring - Relevant eller påträngande?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Studien ämnar att skapa en djupare förståelse för individanpassad marknadsföring och hur individanpassade annonser påverkar individers positiva målgruppsresons i form av individers klickintention. Metod: Studiens metod grundar sig i en kvalitativ forskningsmetod med en hermeneutiskt fenomenologiskt strategi. LÄS MER
3. Barnens kläder och barnens kön : Könsneutral exponering som problem i butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Physical stores are facing challenges in the retail market when more customers choose to shop online. As to the competition, it has become more important to stand out, especially through visual merchandising which implicate the stores visual communication towards the customers. LÄS MER