Sökning: "SPANSKA ÖVNINGAR"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden SPANSKA ÖVNINGAR.
1. Elefanten i klassrummet : En studie av grammatikundervisning i spanska som modernt språk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Den nuvarande läroplanen ger lärarna stor frihet att utforma undervisningen iklassrummet, utan att ge några tydliga anvisningar om vilka grammatiska moment somundervisningen bör innehålla. Detta kan leda till att nyblivna lärare kan känna sigöverväldigade när de börjar i yrket. LÄS MER
2. Hur man lär sig spanska ur ett elevperspektiv : 18 elevers upplevelse och erfarenhet av inlärning i grundskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : I det här examensarbetet har en studie om elevers perspektiv på spanskundervisning och övningar för språkinlärning på högstadiet genomförts. Studien inkluderar 18 elevers svar på en enkät följt av fem fördjupande intervjuer. LÄS MER
3. Utvecklingen av grammatikinstruktioner och övningar i svenska läromedel för spanska : En läromedelsanalys om explicit instruktion, input, produktion och interaktivitet i undervisningsmaterial för främmandespråksinlärning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : This study investigates if and how grammar instructions and exercises in Spanish textbooks have evolved during the last thirty years. More specifically it focuses on how the grammar is presented (explicit instruction) and on the nature of the exercises (input, production and interaction). LÄS MER
4. Grammatikens didaktik
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Detta examensarbete utreder och analyserar två frågor, nämligen hur en grupp högstadie- ochgymnasielärare i Genève undervisar grammatik i främmande språk samt hur de motiverar sinaelever att lära sig grammatik. Respondenterna i denna studien undervisade tyska, engelska, spanskaoch franska som främmande språk. LÄS MER
5. I huvudet på mina elever när de samspelar och lär sig spanska
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera användandet av inlärningsstrategier i spanskspråkinlärning när eleverna lär sig ord och fraser, genom att jämföra två områden: gymnasieelever som läser spanska steg 3 och spanskläromedel. Att hjälpa eleverna in i deras väg mot att bli mer medvetna om de olika inlärningsstrategier när det gäller att lära sig ord och fraser kommer också att vara ett syfte i detta arbete. LÄS MER