Sökning: "SPRINT"

Visar resultat 11 - 15 av 244 uppsatser innehållade ordet SPRINT.

  1. 11. Integrating ChatGPT into the UX Design Process : Ideation and Prototyping with LLMs

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Hubert Ekvall; Patrik Winnberg; [2023]
    Nyckelord :UX design; Prompts; LLM; ChatGPT; Autobiographical Design; AI;

    Sammanfattning : This paper presents an exploratory work on using Large Language Models (LLM) in User Experience (UX) design. Previous research shows that UX designers struggle to envision novel designs and to prototype with AI as a design material. LÄS MER

  2. 12. Plyometrisk träning, dess effekt på spänst och snabbhet hos idrottare : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Fysioterapi

    Författare :Adam Eriksson; Filip Helmerson; [2023]
    Nyckelord :Plyometric training; stretch-shortening-cycle; vertical jump; horizontal jump; linear sprint; athletes.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idrott kan utföras i många olika former och av en bred population. I flera idrotter är det fördelaktigt att ha god spänst och/eller snabbhet. Flera olika fysiska faktorer har påverkan på snabbhet och spänst, däribland explosivitet och muskelstyrka. LÄS MER

  3. 13. Skiljer sig fördelningen av distans i olika hastighetszoner i matchspel under en hel säsong mellan ett U19- och A-lag på högsta nivå i svensk herrfotboll? : En kvantitativ jämförelse av förflyttning i olika hastighetszoner

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Adam Wåhlander; Sebastian Larsson; [2023]
    Nyckelord :tränarlänkfotboll;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med föreliggande arbete är att kartlägga och jämföra om fördelningen av distans i olika hastighetszoner skiljer sig mellan ett U19- och A-lag i matchspel på svensk elitnivå. Jämförelsen gjordes både utifrån lag och position. LÄS MER

  4. 14. Viability of Scrum Elements in Mechatronic System Testing : An Exploratory Case Study at Husqvarna AB

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Arvid Axelsson; Viktor Ossiansson; [2023]
    Nyckelord :Agile; exploratory case study; interview study; mechatronics; qualitative research; Scrum; snapshot; system testing; thematic content analysis;

    Sammanfattning : Mechatronics is an interdisciplinary field of engineering involving components from software engineering, as well as physical components from mechanics and electronics. Development of a mechatronic system requires special interdisciplinary knowledge from multiple fields of engineering. LÄS MER

  5. 15. Exploring development team dialogues through Game-Based Sprint Retrospectives

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Noah Östman; Sabina Hallmén; [2023]
    Nyckelord :Game-Based Retrospective; Game Production; Project Management; Scrum; Sprint Retrospectives; Team Dialogue;

    Sammanfattning : Game-Based Sprint Retrospectives are a well-used tool in Agile practices as a way to structure Sprint Retrospective meetings. However, this tool has very little scientific proof to back up why Scrum Masters should opt to conduct their retrospectives in game form. LÄS MER