Sökning: "SSQ"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet SSQ.

  1. 1. Cybersickness in a Virtual and Mixed Reality Flight Simulator With a Video See-Through Head-Mounted Display

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christian K. K. Lindberg; [2023]
    Nyckelord :cybersickness; virtual reality; mixed reality; flight simulator; military; cybersjuka; virtuell verklighet; blandad verklighet; flygsimulator; militär;

    Sammanfattning : The Swedish Air Force Combat Simulation Centre (FLSC) is investigating how immersive technologies can be used with flight simulators. Cybersickness is sickness-like effects experienced when immersed in virtual environments using head-mounted displays. LÄS MER

  2. 2. Effects of Menu Systems, Interaction Methods, and Posture on User Experience in Virtual Reality

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonathan Andersson; [2023]
    Nyckelord :User Experience; Virtual Reality; User Interface; Controls; Simulator Sickness;

    Sammanfattning : Background. In recent years, Virtual Reality (VR) has emerged as an important technology in both commercial and industrial use. This has prompted large investments from large corporations, and some have even shifted their focus toward this new rising technology. LÄS MER

  3. 3. Developing a Virtual Reality Bicycle Simulator in Unity for Traffic Safety Research Integration

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Norén; [2022]
    Nyckelord :VR; Virtual reality; Bicycle simulator; Immersion; Presence; Cybersickness; Simulator sickness; VRSQ; SPES; Unity; Digital twin; Video analysis;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the development and utilization of a virtual reality bicycle simulator for the purposes of traffic safety research. The bicycle simulator is developed using a virtual reality head mounted display (HMD) and commercially available hardware and software in the Unity framework. LÄS MER

  4. 4. Human mind, embodiment, and the sense of presence in Virtual Reality : Cybersickness and mental models to mitigate it

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Otto Holmgren; [2021]
    Nyckelord :VR; Virtual Reality; VR Interaction; HMD; Cybersickness; Presence; Immersion;

    Sammanfattning : An important aspect concerning all Virtual Reality (VR) applications is to not induce cybersickness. Literature is suggesting that cybersickness and the sense of “presence” in VR are two inversely related factors. LÄS MER

  5. 5. Från vaggan till sänghalmen : En sambandsstudie om vuxenanknytning, dispositionell mindfulness och sexuell nöjdhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Marina Andersson; Izabella Fagerlund; [2020]
    Nyckelord :Adult attachment; attachment anxiety; attachment avoidance; dispositional mindfulness; sexual health; sexual satisfaction; Anknytningsundvikande; anknytningsängslighet; dispositionell mindfulness; sexuell hälsa; sexuell nöjdhet; vuxenanknytning;

    Sammanfattning : Forskning om sexuell hälsa utgår ofta från ett patologiskt perspektiv och sällan belyses att sex kan vara hälsofrämjande. Sexuell nöjdhet är en hälsofrämjande aspekt och kan beskrivas som en individs kognitiva och emotionella attityd gentemot den egna sexuella aktiviteten. LÄS MER