Sökning: "SUSANNE EMOND"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden SUSANNE EMOND.

  1. 1. Trust and Word of Mouse : Your secret weapons towards customer loyalty on the web

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SUSANNE EMOND; HANNA SELLING; [2013]
    Nyckelord :Online Shopping; Internet; Social Media; Customer loyalty;

    Sammanfattning : With the explosion of social media platforms in the interactive digital media realm and companies increased comprehension of the importance of having loyal customers, the question of social media usage in developing customer loyalty has become more and more prominent. Since social media allows firms to engage directly with the end‐consumer at a relatively low cost and with a higher level of efficiency, it is particularly important for small online branded retailers with limited marketing and PR budgets. LÄS MER

  2. 2. Politiskt Inkorrekt

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Susanne Emond; Johanna Engdahl; [2010]
    Nyckelord :Dagordningsteorin; Nyhetsvärdering; Pressetik; Politiskt Inkorrekt; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att närmare granska hemsidan Politiskt Inkorrekt, och hur de rapporterar nyheter. Till grund för detta ämnar vi att använda traditionella medier som jämförelseverktyg för att se om skillnader finns. LÄS MER

  3. 3. Lyxkonsumtion – Vad vill svenska konsumenter uppnå med sin lyxkonsumtion?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Susanne Emond; Emanuelle Jonasson Brodd; [2010]
    Nyckelord :aspirerande lyxkonsumenter; symbolisk konsumtion; lyxkonsumtion; lyxkonsumenter; lyxvarumärken; lyxprodukter; konsumtion - Sverige; Social Sciences;

    Sammanfattning : Nyckelord: Lyxkonsumtion, symbolisk konsumtion, lyxvarumärken, lyxkonsumenter, aspirerande lyxkonsumenter Syfte: Vi vill studera kundens relation till lyxkonsumtion och lyxvarumärken samt hur dessa påverkas vid den stundande demokratiseringen av lyxvaror i dagens samhälle. Vi vill vidare undersöka konsumenternas syften till lyxkonsumtionen och hur den tros uppfattas av omgivningen. LÄS MER