Sökning: "SaaS adoption"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden SaaS adoption.

  1. 1. Exploring AI in Swedish E-commerce: A Qualitative Study on Factors Influencing AI Implementation and its Challenges

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Carl Tegnér; Axel Lidvall; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Technology-Organization-Environment TOE Framework; AI Readiness Factors; E-commerce; Sweden.; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the adoption of AI within e-commerce in Sweden. A qualitative approach was adopted, interviewing professionals working in the e-commerce sector. Results were presented using the Technology-Organization-Environment (TOE) framework. LÄS MER

  2. 2. SELECTING A START-UP AS SAAS VENDOR : Understanding adoption of software-as-a-service delivered by a start-up

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hannes Fahlén; Albin Norberg; [2022]
    Nyckelord :SaaS; SaaS Adoption; Adoption; SaaS Vendor; Start-up; Determinants; SaaS Adoption Determinants;

    Sammanfattning : Our society is increasingly entangled with, and reliant on software. Previously, software has mainly been operated on-premises, i.e., installed and ran on a physical computer, manually supported, and maintained by individuals at the location where the software is running. LÄS MER

  3. 3. Is SaaS the new star employee of your company?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Swapnajit Saha; [2022]
    Nyckelord :SaaS; CRM; ERP; software as a service; Swedish SMEs.;

    Sammanfattning : Software-as-a-service (SaaS) has been around since the mid 2000's and is a practical option in contrast to the on-premise IT solutions where SMEs need to invest on purchasing or building their own IT infrastructures which means install the software themself, design the applications and have a whole IT division employed by the company to keep up with everything. Regardless of whether SaaS applications have been around for some time, SMEs actually have a ton of inquiries on whether these applications are a suitable choice for them. LÄS MER

  4. 4. Up in the Cloud : Exploring small and medium-sized enterprises cloud computing adoption factors

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Cajsa Ljungberg; Sara Olsson; [2021]
    Nyckelord :Cloud Computing; Small and Medium-sized Enterprises SMEs ; Software-as-a-Service SaaS ; Adoption Factors;

    Sammanfattning : Background: The intense growth of data that is continuously expanding has resulted in SMEs using cloud computing to store, process and analyze data. Thus, a critical element is for SMEs to understand the value of cloud computing and the factors influencing the adoption decision. LÄS MER

  5. 5. Lönsamma relationer mellan företag : En kvalitativ studie på hur leverantörer av högteknologisk SaaS kan arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Per Albin Wilhelmsson; Isak Boghammar; [2021]
    Nyckelord :relationship marketing; B2B; Software as a Service; SaaS; the technology adoption life cycle; early market; Relationsmarknadsföring; B2B; Software as a Service; SaaS; The technology adoption life cycle; tidig marknad;

    Sammanfattning : I denna uppsats diskuteras hur relationsmarknadsföring kan användas av företag som utvecklar högteknologiska SaaS-lösningar för att bygga lönsamma relationer på en tidig marknad. För att svara på frågeställningen “Hur kan högteknologiska SaaS-leverantörer arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna Innovators och Early adopters på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle?” har en kvalitativ metod i form av en fallstudie använts. LÄS MER