Sökning: "Saab marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Saab marketing.

  1. 1. Balansen mellan det personliga varumärket och företagets varumärke

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Salar Jaderi; Karim Saab; [2022]
    Nyckelord :balans; fastighetsmäklare; hantering; varumärke; varumärkeskapital; kunder;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to increase understanding of how the personal brand stands in relation to the corporate brand in the real estate brokerage industry. In addition, the study addresses the management of the balance between personal brand and corporate brand from the corporate perspective. LÄS MER

  2. 2. Föreställningar om våld − En kvalitativ multimodal analys av Saabs marknadsföring av krigsmateriel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Ingrid Dahlén; [2019-11-07]
    Nyckelord :binary oppositions; clean war; intertextuality; neutralization theory; Saab; technofetishism; violence; weapons;

    Sammanfattning : Violence and conflicts continue ravaging the world all the while the arms industry is providing the means for this to go on. The aim of this thesis is to analyse how the Swedish arms company Saab in its marketing of three weapon systems portrays the weapons and their relation to violence, and thereby what notions of violence that are (re)produced. LÄS MER

  3. 3. När innehållet är Word-of-Mouth-smart: En innehållsanalys av svenska B2B-företags mest uppskattade Facebook-inlägg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Dahlberg; Oscar Lindgren; Emina Salic; [2017]
    Nyckelord :Facebook; Brand Identity; WOM; B2B; Content marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis analyzes the content and the underlying meaning of B2B companies' most appreciated Facebook posts. The theory gives the reader a description of the research made on brands and content marketing, followed by theories of relationship marketing, brand promises, brand identity and brand communities. The study utilizes an abductive approach. LÄS MER

  4. 4. Viktiga faktorer produktutveckling enligt set based concurrent engineering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Markus Häkkinen; [2016]
    Nyckelord :Set based concurrent engineering; SBCE; LPD; Lean product development;

    Sammanfattning : Oftast har produktutveckling samma generella tillvägagångssätt: En specifikation för en ny produkt lämnas från en marknadsföringsavdelning till en produktutvecklingsavdelning. Produktutvecklare tar sedan fram koncept som utvecklas till prototyper för att sedan tillverkas och säljas. LÄS MER

  5. 5. Nytt Land - Nya Möjligheter : En kvalitativ studie om etablering på den Spanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Rebecka Petersson; Leila Khouja; [2011]
    Nyckelord :Standardisation; Adaptation; Country of origin; the Spanish market; Standardisering; Anpassning; Country of origin; den spanska marknaden;

    Sammanfattning : Internationalisering är en populär trend för svenska företag. För några av dem är det en nödvändig åtgärd för överlevnad och tillväxt. Spanien som marknad är viktig för svenska företag. Vid etablering på den spanska marknaden påverkas svenska företag av vissa förändringar i den rådande miljön. LÄS MER