Sökning: "Saab som varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Saab som varumärke.

  1. 1. Varumärkesbyggande och dess påverkan på anställdas attityder : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    Kandidat-uppsats, HLK, Livslångt lärande/Encell

    Författare :Jon Petersson; Jonas Sandström; [2013]
    Nyckelord :Psykologi; Human Resources; Employer Branding; Attityder; Förändring; Brand Commitment; Varumärke; Utveckling;

    Sammanfattning : Studien undersökte hur medarbetare såg på företagets varumärke innan påbörjad anställning i förhållande till hur de såg på företagets varumärke i dagsläget. En andra aspekt som undersökningen berörde är vad som influerade företagets ”employer branding-arbete” utifrån ett antal ställda påståenden och hur dessa berör varandra. LÄS MER

  2. 2. Saab kör vidare : En studie om hur varumärket uppfattas idag

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sam Ekman; Jessica Winberg; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Saab är ett varumärke som delas av två olika företag, försvars- och säkerhetskoncernen SaabAB och personbilstillverkaren Saab Automobile, idag ägt av NEVS, National Electric VehicleSweden AB. Här finns en potentiell problematik då två separata företag delar sammavarumärkesnamn och kan ha olika strategier för hur varumärkesarbetet bör fortgå. LÄS MER

  3. 3. That´s the spirit we want in this company! : En kvalitativ studie om betydelsen av Kommunikativt Ledarskap för Employer Branding på Saab Group.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Anna Karin Axelsson; Jessica Scharpff; [2012]
    Nyckelord :Employer Branding; kommunikativt ledarskap; ledarskap; intern kommunikation; meningsskapande; ledarskap; organisation; Saab Group AB.;

    Sammanfattning : Att attrahera topptalanger till sin organisation och skapa en trivsam och utmanande arbetsmiljö är något som har blivit allt viktigare. Den nya generationens medarbetare har helt andra prioriteringar när det kommer till att välja arbetsplats. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation, organisation och varumärke : En studie av tre bilföretag verksamma på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Fredrik Barkman; Peter Lissjanis; [2010]
    Nyckelord :intern kommunikation; mazda; organisation; positionering; relation; saab automobile; toyota; externa leverantörer; internmarknadsföring; varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Denna studie tar sitt ursprung i de senaste årens ekonomiska oroligheter där framförallt bilbranschen upplevt stora förändringar. Till följd av den faktiska globalisering som sker och en ökad konkurrens, inte minst på den svenska marknaden som denna studie avser, har förutsättningarna förändrats radikalt och nya sätt att kommunicera med kunderna har tillkommit. LÄS MER

  5. 5. Att finna glappen : En studie om upplevelsen av Saabs varumärke

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Andersson; Hedvig Sundin ; [2007]
    Nyckelord :Internt varumärkesarbete; externt varumärkesarbete; företagsvarumärke; varumärkesbyggnad; varumärke; intern kommunikation; extern kommunikation; försvarsindustri;

    Sammanfattning : Problemformulering: Saab som varumärke är ett så kallat företagsvarumärke. För att ett företag ska lyckas bygga upp ett framgångsrikt företagsvarumärke är det viktigt att fokusera på tre delar, vision, kultur och image. Dessa tre delar bör stämma överens i så stor utsträckning som möjligt. LÄS MER