Sökning: "Saga Gullberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Saga Gullberg.

  1. 1. The 404 error message : What type of feedback generates a good user experience?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Saga Gullberg; [2020]
    Nyckelord :404 error message; 404 error code; Feedback; Text; Illustration; User experience design; User interface; TAM; Perceived usefulness; Perceived ease of use; Design principles;

    Sammanfattning : This study investigates the 404 error and in what way feedback should be given to the user in an error message to generate a good user experience. To investigate this, data was gathered from 1) a literature review looking at previous studies in User Experience Design, as well as different models to evaluate ease of use and perceived usefulness, 2) a pre-study questionnaire with nine participants who were asked questions related to error messages and feedback in general, and 3) two user tests; the first including 16 participants and the second including 46 participants. LÄS MER

  2. 2. Mångfald och variation i elevers uppfattning av sagan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Karolina Gullberg; Annette Olausson; [2009]
    Nyckelord :lärande; saga; sagan; sagor; berättelser; konstsaga; samlärande; högläsning; läsning; boksamtal; samtal; gruppsamtal; bild; måla; rita; reflektion; reflektera; eftertanke; genus; kön; sociokulturell teori; hermeneutik; populärkultur; påverkan; kultur; elever; barn; barnböcker; barnbok; bok; böcker; diskussion; diskutera; grupp; uttryck; uppfattning; tolkning; tala; lyssna; berätta; intervju; filosofi; filosofiska samtal; livsfrågor; skola; mångfald; variation; elevers; elevperspektiv; barnperspektiv; perspektiv; bildskapande; identitet; flickor; pojkar; Vygotskij; Dewey; Chambers; Davies; Stark.;

    Sammanfattning : Bakgrund:     Då skolan av tradition fokuserar mer på elevernas läs- och skrivförmåga än på deras förmåga att tala och lyssna anser vi att det är av vikt att verka även för dessa aspekter av lärande. Enligt styrdokumenten skall vi anpassa vår undervisning efter varje elevs individuella förutsättningar. LÄS MER