Sökning: "Sagor datorspel"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sagor datorspel.

  1. 1. “Reading” Japanese Role-playing Games : On the Example of Atelier Shallie DX (2020)

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Avdelningen för japanska

    Författare :Cezar Apreotesei B.; [2020]
    Nyckelord :Japanese Role-playing Games; Video Games; Story Games; Atelier Shallie; Japanese Studies; Game Studies; Ludonarratology; ロールプレイングゲーム、ビデオゲーム、ストーリーゲーム、シャリーのアトリエ、日本学科、ゲーム学科、ルドナラトロジー;

    Sammanfattning : The Japanese role-playing games attract players worldwide. Though, this is not necessarily due to a fascination with Japanese culture. While considering recent research on video games in Japanese Studies, especially the monograph by Rachael Hutchinson, this thesis puts an emphasis on Game Studies, as represented by Espen Aarseth. LÄS MER

  2. 2. Brädspel: Språkinlärning genom att berätta sagor : Brädspels påverkan på elevers motivation och inlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Niklas Salo; [2018]
    Nyckelord :action research; board games; education; english; aktionsforskning; brädspel; engelska; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur brädspel kan användas i engelskundervisningen samt hur elever upplever att brädspelet kan påverka deras engelskundervisning och deras lärande. Forskning har försökt finna olika undervisningsverktyg som kan motivera och hjälpa elever att utveckla deras språkkunskaper i engelska. LÄS MER

  3. 3. Ingen saga utan hjälte : en kvalitativ innehållsanalys av spelet Shenmue II

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Minna Känsälä; Therése Olsson; [2004]
    Nyckelord :datorspel; karaktärer; narrativ; berättelsedrivet; funktion;

    Sammanfattning : Ingen saga utan hjälte - en kvalitativ innehållsanalys av spelet Shenmue II Syftet med denna uppsats är att undersöka berättelsens struktur i Shenmue II samt karaktärernas funktion för berättelsens drivkraft. Ett bakomliggande syfte är att undersökningen skall underbygga vår åsikt om att datorspel kan vara berättande och således möjliga att studera med narratologiska verktyg. LÄS MER