Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur stavar man bunkring med fyra P? : En kvalitativ studie om hur livsmedelsbutiker hanterat kunders bunkringsbeteende under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Jonsson; Julia Sahlstrand; [2023]
    Nyckelord :Kriser; Covid-19; bunkring; produkt; påverkan; plats; personal; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : I samband med kriser är det vanligt förekommande att konsumenter uppvisar ett bunkringsbeteende, där de i förberedande syfte köper stora mängder produkter. Syftet med denna studie är att undersöka hur livsmedelsföretags marknadsföringsstrategi påverkats av bunkringsbeteendet som uppstod vid Covid-19-pandemins inträde. LÄS MER

  2. 2. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Sahlstrand; Erik Starsmark; [2021]
    Nyckelord :Facebook; Marketing; Social media; Grocery store Supermarket; Communication; Facebook; Marknadsföring; Social media; Livsmedelsbutik; Kommunikation;

    Sammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER

  3. 3. Kvinnor och män i Sydafrikas public service : En studie om källor, ämnen och kön i SABCs engelska tv-nyheter

    Master-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Maria IL Pettersson; [2013]
    Nyckelord :journalistik; public service; Sydafrika;

    Sammanfattning : Sydafrika övergick från att styras av en förtryckande regim till att bli en demokrati 1994. South African Broadcasting Corporation (SABC) som historiskt sett användes som ett propagandaverktyg för apartheid-regeringen är idag Sydafrikas public service-företag med uppdrag att vara en del av demokratiprocessen. LÄS MER

  4. 4. Vilka får komma till tals? : Vilka källor användes i rapporteringen om bostadsmarknaden i fyra svenska tidningar 1982, 1997 och 2012?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mimmi Epstein; Amanda Thorén; [2013]
    Nyckelord :Källor; elitkällor; bostadsmarknad; Sahlstrand; De synliga;

    Sammanfattning : Vilka är det egentligen som får komma till tals i medierna? Tidigare forskning visar att de som tillhör eliten i vårt samhälle får komma till tals i storstadspressen oftare än andra. Vi har undersökt hur källanvändningen förändrats över tid. LÄS MER

  5. 5. Vem får höras? : En undersökning av lokalpress kring makt och kön i fyra Landsortstidningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Alexandra Winberg; Gunnel Forssell Ehrlich; [2012]
    Nyckelord :gender; power position; local press; agenda-setting; agenda theory.; kön; maktposition; lokalpress; agenda-setting; agenda teorin;

    Sammanfattning : 2 (45)AbstractAuthors: Gunnel Forssell Ehrlich & Alexandra WinbergTitle: Gender in local press – a quantitative study of four local newspapers Level: BA Thesis in Media and Communication StudiesLocation: Linnaeus UniversityLanguage: SwedishNumber of pages: 50The report shows a quantitative study of balance in gender and position of power in the local press. The study aimed to shed light on the distribution of space in the newspaper between men and women, those within power and those without in Swedish local press. LÄS MER