Sökning: "Sales Plan"
Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser innehållade orden Sales Plan.
1. Nyexaminerade fastighetsmäklares vägar för att etablera sig i en konkurrensutsatt bransch : En kvalitativ studie om fastighetsmäklares egna erfarenheter från att etablera sig som fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen är en av de mest konkurrensutsatta branscherna på arbetsmarknaden. En stor del nyexaminerade fastighetsmäklare lämnar yrket redan efter två år på grund av att de har misslyckats att etablera sig. LÄS MER
2. On The Evaluation of District Heating Load Predictions
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : District Heating is a technology with the potential to enable a fossil-free society. However, to realize this potential, some improvements need to be made in order to improve District Heating operation at large, decrease losses in the systems, and thus increase the competitiveness of District Heating as a technology. LÄS MER
3. Supply Chain Management: Increasing Performance and Coordination in a Sales & Operations Planning Context
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Alfa Laval’s business unit Gasketed Plate Heat Exchanger uses Sales and Operations Planning to balance supply with demand to ensure profitable growth. Currently, the business unit is experiencing inefficiencies as they fail to execute the plans from Sales and Operations Planning. LÄS MER
4. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER
5. Eftermarknad för komplexa produkter : En studie hos Weda AB
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : I takt med att konkurrensen globalt ökar för tillverkande företag, minskar marginalen på försäljning av produkter. Behovet av nya intäktskällor och att hitta nya vägar att tjäna pengar på leder till att många tillverkande företag satsar på eftermarknaden. LÄS MER