Sökning: "Sam Hagström"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sam Hagström.
1. Förväntningsgap mellan medarbetare och chefer : En kvalitativ studie i en lågkostnadsorganisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Utöver kundernas förväntningar på produkter och tjänster är det också viktigt att ta hänsyn till medarbetarnas förväntningar på chefer och arbetsmiljö. Författarna analyserar hur dessa förväntningar påverkar medarbetarnas motivation, arbetsprestationer och arbetstillfredsställelse samt hur ledningen kan minska förväntningsgapet och de potentiella konsekvenserna. LÄS MER
2. Den straffrättsliga nödrättens roll i hälso- och sjukvården
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Det har länge varit känt att delar av läkares yrkesutövning är av sådan karaktär att den i objektiv mening uppfyller rekvisiten i vissa brottsbestämmelser. Eftersom sjukvården är en önskvärd verksamhet från samhällets sida finns det ett behov av en straffrättslig ansvarsfrihetsregel eller princip som motiverar tillåtligheten i läkares yrkesutövning. LÄS MER
3. ”Vem möter mig i hallen idag?” ”Who will welcome me in the hall today?”
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning,Behovet av anknytning finns hos alla människor redan från födseln. Det utvecklas i sam- spel med föräldern och grundas i förälderns förmåga för tröst och beskydd. När barnet är i förskola är pedagogen, ur ett anknytningsperspektiv, ersättare för föräldern. LÄS MER
4. Vad spelar det för roll om vi tävlar? : En kvantitativ studie om sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte, frågeställningar och hypotes Syftet med studien var att studera elevernas upplevda- och faktiska aktivitetsgrad i sam- respektive särundervisning utan tävlingsmomentet. Följande frågor användes för att besvara syftet: Hur ser den faktiska fysiska aktiviteten ut bland pojkar respektive flickor då könen är integrerade respektive separerade i undervisning utan tävlingsmoment? Hur ser den upplevda fysiska aktiviteten ut bland pojkar respektive flickor då könen är integrerade respektive separerade i undervisning utan tävlingsmoment? Studiens hypotes var att om det inte finns något inslag av tävlingsmoment i undervisningen kommer ingen signifikant skillnad kunna påvisas i varken upplevd- eller faktisk aktivitetsgrad för de olika könen i de olika undervisningsformerna. LÄS MER