Sökning: "Sam Spel"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Sam Spel.

  1. 1. On the strategic abilities gained by using knowledge-based strategies for multi-agent teams playing against nature

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sam Maltin; Simon Rosén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Analogous to how the Knowledge-Based Subset Construct (KBSC) can transform games of imperfect information against nature into games of perfect information, making it easier to find winning strategies for objectives in these games, the multi-agent knowledge-based subset construct (MKBSC) can be used to find winning strategies in multi-agent games of imperfect information. The difference between the two algorithms is that the generalized version can be applied multiple times, which is interpreted as the agent’s considering not just their own knowledge of the game, but also their knowledge of the other agents, and the knowledge of the other agent’s knowledge about their own knowledge, etc. LÄS MER

  2. 2. Performance Analysis of a Godot Game-Agnostic Streaming Tool

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sam Axelsson; Filip Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Streaming; Game-Agnostic; State Replication; Client Simulation; Godot Game Engine; Streaming; Spel-Agnostisk; State Replication; Client Simulation; Godot Spelmotor;

    Sammanfattning : Background. Streaming games is traditionally done with video and audio both for watching on websites like Twitch and YouTube or playing via cloud gaming services. Streaming with video and audio requires good internet speeds to be of satisfactory quality therefore compression algorithms are used. LÄS MER

  3. 3. "Stick vs. Rope. Gun vs. Strand." : The Monomyth and the Hero as Warrior in Kojima Productions' 2019 Video Game Death Stranding

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Beatrice Näsling; [2022]
    Nyckelord :Kojima Productions; Death Stranding; video game; Joseph Campbell; monomyth; hero s journey; violence; heroic archetypes.; Kojima Productions; Death Stranding; TV-spel; Joseph Campbell; monomyt; hjältens resa; våld; hjältearketyper;

    Sammanfattning : Released in 2019, the video game Death Stranding follows the monomythic structure described by Joseph Campbell in his 1949 book The Hero with a Thousand Faces. The journey begins with the protagonist, Sam “Porter” Bridges, reluctantly accepting his calls to adventure, and, as he begins to move west, he receives supernatural aid from an increasing number of helpers he encounters along the way. LÄS MER

  4. 4. A False Sense of Security? - A Critical Analysis of the Civilian Protection Against Attacks on Nuclear Power Plants in International Armed Conflicts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Sam Boekelman; [2022]
    Nyckelord :Folkrätt; Public international law; International humanitarian law; International armed conflicts; Nuclear power plants; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Mot bakgrund av kriget mellan Ryssland och Ukraina i närheten av kärnkraft-verket i Zaporizjzja frågar sig många hur civilbefolkningar i dag är skyddade mot en potentiell kärnkraftskatastrof orsakad av krig. Syftet med denna upp-sats är således att undersöka vilka bestämmelser som finns för att skydda ci-vila mot militära attacker på kärnkraftverk i internationella väpnade konflikter, samt att undersöka hur effektivt de nämnda bestämmelserna skyddar civila. LÄS MER

  5. 5. Musik och ljud i virtuellavärldar : En soundscape-analys av tv- och datorspelen Battlefield 1 och It Takes Two

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Sam Nydélius Larsson; [2022]
    Nyckelord :datorspel; tv-spel; soundscape; filmfunktioner; musik i spel; ljud i spel; ludomusicology; ljudlandskap; dieges;

    Sammanfattning : I det här arbetet undersöks ljudet och musiken i två svenska speltitlar vid namn Battlefield 1 och It Takes Two. Battlefield 1 från år 2016 är ett fps spel medans It Takes Two från år 2021 är ett action-äventyr spel. Det är en nivå från vardera spelsom det fokuseras på. LÄS MER