Sökning: "Samarbete - lek med mening"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Samarbete - lek med mening.

  1. 1. Gotta catch them all : En kvalitativ studie om sociala aspekter av Pokémon Go

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Marco Vaarala; Matilda Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Pokémon Go; socialt spelande; Symbolisk interaktionism;

    Sammanfattning : Mobilapplikationen Pokémon Go lanserades sommaren 2016 och fick snabbt global spridning. Tidigare forskning om Pokémon Go visar att spelet har ett positivt inflytande både på fysisk och psykisk hälsa, genom att spelare rör på sig mer och att människor med social ångest tar sig ut. LÄS MER

  2. 2. ”Är det där ett hav eller?” : En undersökning om ungdomars tolkning av pictogram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Emelie Tinte Lyckeving; [2016]
    Nyckelord :pictogram; visuell kommunikation; bildtolkning; särskolan;

    Sammanfattning : AbstraktDenna undersökning fokuserar på en variant av särskolans bildspråkliga kommunikation,pictogram, i syfte att utveckla en mer inkluderande bildundervisning i grundskolan. Vidareundersöks hur bilderna tolkas av personer som aldrig mött dessa bilder förr. LÄS MER

  3. 3. Samarbete - lek med mening : multiprofessionell interaktion och meningsskapande

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Karolina Dahlberg; Linda Olsen; [2011]
    Nyckelord :Self; Multi-professional; Inter-professional; Identity; Collaboration; Symbols; Qualitative rapport;

    Sammanfattning : The intention of this study was to create an understanding of how multi-professional interaction could convert into inter-professional collaboration, which takes advantage of and acknowledges the individual professional identity. The intention was to understand the meaning of collaboration through the study of meetings between professionals who use different symbol systems. LÄS MER

  4. 4. "Man går i skolan för att lära sig, man går ju inte i skolan för att leka". Ett examensarbete om lek i skolans tidigare år.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Linda Dahl; Martina Gullbrandsson; [2008]
    Nyckelord :Lek; lärande; förskola; skola; pedagog; barn.;

    Sammanfattning : SyfteStudiens syfte var att undersöka lek som en del av den pedagogiska verksamheten i skolans tidigare år. Genomtre frågeställningar lyfter studien fram, analyserar och diskuterar hur skolvardagen ser ut med lek i fokus och hurbarn och pedagoger uttrycker sig om lek. Studien utförs huvudsakligen från ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER