Sökning: "Samarbete mellan konsult och kund"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Samarbete mellan konsult och kund.
1. Framgångsfaktorer som påverkar skapandet av en användarvänlig försäljningsdashboard : En fallstudie på Two
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Företag har i dagens samhälle stora mängder data som ökar ständigt och som därmed behöverhanteras. Företag ska kunna omvandla rådata till värdefull information som möjliggör bättrebeslutfattande. LÄS MER
2. Effektivare arbetsprocesser genom tydligare arbetssätt och befattningar : En studie inom inköp- och materialförsörjningsprocessen vid Trafikverket
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Brister i Trafikverkets inköpsprocess och materialförsörjningsprocess har lett till att de uppsatta målen för Leveransprecision från leverantör, Leveransprecision till kund, Servicegrad till kund och Framförhållningsmått de senaste åren inte har uppnåtts. Det finns i dagsläget otydlighet i ansvar och beslutsvägar inom processerna, skillnader i arbetssätt i olika delar av landet samt ett stuprörstänk som resulterar i dålig samordning och samarbete. LÄS MER
3. Reglering av kunskapsflöde : Knowledge management inom produktionsföretag
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : I dagens industrisamhälle är tid en bristvara och för att snabbt lösa en komplex uppgift har konsultanvändning blivit allt vanligare. Samtidigt har företag farhågor att konsulter enbart tar företags kunskap och sprider vidare, kanske till en konkurrent. Därför reglerar företagen sin kunskap mot konsulterna. LÄS MER
4. Det bästa sättet att få det du själv vill ha är att ge andra vad de behöver : En kvalitativ studie av hur ett mindre management konsultföretag lyckas fånga, samt behålla sina kunder.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag är brukandet av konsulter en vardaglig del av företagande. Management konsult branschen har expanderat kraftigt och under senare decennier har fördelningen av marknadsandelar förändrats till de världsomspännande managementconsulting-aktörernas fördel. LÄS MER