Sökning: "Sambandsexponering"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Sambandsexponering.

  1. 1. Sambandsexponeringar : Hur påverkar det butikers försäljning?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Rebecka Andersson; Emily Almqvist; Jenny Pålsson; [2014]
    Nyckelord :sambandsexponering; exponeringseffekten; impulsköp; association.;

    Sammanfattning : Sambandsexponeringar innebär att två produkter, en basprodukt och en komplementprodukt, exponeras intill varandra, där tanken är att ett intresse ska väckas för komplementprodukten och därmed skapa merförsäljning. I den här studien kommer endast komplementprodukten att undersökas för att se hur exponeringen påverkar försäljningen. LÄS MER

  2. 2. Sambandsexponering - En studie om hur butiker inom dagligvaruhandeln arbetar med exponering av kompletterande produkter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Tysklind; Melissa Rutgersson; [2014]
    Nyckelord :Sambandsexponering; exponering; butiksmarknadsföring; kompletterande varor; ICA;

    Sammanfattning : Sambandsexponering av produkter handlar om att placera kompletterande varor tillsammans för att uppmuntra kunder till att göra kompletterande köp. En av svenskarna uppskattad matkategori som består av många kompletterande produkter är texmex. LÄS MER

  3. 3. Skyltfönster : Hur uppfattar kvinnor skyltfönster?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Karin Lindström; [2011]
    Nyckelord :Skyltfönster; kvinnliga konsumenter; klädeshandel;

    Sammanfattning : Inledning: Denna uppsats i företagsekonomi behandlar skyltfönster ur konsumenters synvinkel. Den tidigare forskningen är inte baserad på svensk marknad och övrig litteratur i ämnet riktar sig till detaljister med råd och tips. LÄS MER

  4. 4. Butiksmarknadsföringens påverkan på konsumenternas inköp

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Envall; Signe Mörner; Jenny Dybeck; [2003]
    Nyckelord :butiksmarknadsföring; kuponger; rabatt; demonstrationer; sambandsexponering; detaljhandeln; dagligvarubranschen; sales promotion; ICA Kvantum; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Butiksmarknadsföringens påverkan på konsumenters inköp handlar beskriver en studie som gjordes på ICA Tuna i Lund. Undersökningen genomfördes under en vecka. Tanken var att genom att undersöka utvalda konsumenters kvittion kunna hitta samband till de olika kampanjer som genomförts i butiken under veckan. LÄS MER