Sökning: "Sambandsexponering"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Sambandsexponering.
1. Sambandsexponeringar : Hur påverkar det butikers försäljning?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Sambandsexponeringar innebär att två produkter, en basprodukt och en komplementprodukt, exponeras intill varandra, där tanken är att ett intresse ska väckas för komplementprodukten och därmed skapa merförsäljning. I den här studien kommer endast komplementprodukten att undersökas för att se hur exponeringen påverkar försäljningen. LÄS MER
2. Sambandsexponering - En studie om hur butiker inom dagligvaruhandeln arbetar med exponering av kompletterande produkter
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sambandsexponering av produkter handlar om att placera kompletterande varor tillsammans för att uppmuntra kunder till att göra kompletterande köp. En av svenskarna uppskattad matkategori som består av många kompletterande produkter är texmex. LÄS MER
3. Skyltfönster : Hur uppfattar kvinnor skyltfönster?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Inledning: Denna uppsats i företagsekonomi behandlar skyltfönster ur konsumenters synvinkel. Den tidigare forskningen är inte baserad på svensk marknad och övrig litteratur i ämnet riktar sig till detaljister med råd och tips. LÄS MER
4. Butiksmarknadsföringens påverkan på konsumenternas inköp
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Butiksmarknadsföringens påverkan på konsumenters inköp handlar beskriver en studie som gjordes på ICA Tuna i Lund. Undersökningen genomfördes under en vecka. Tanken var att genom att undersöka utvalda konsumenters kvittion kunna hitta samband till de olika kampanjer som genomförts i butiken under veckan. LÄS MER